Voorbereiden 2 maanden Indonesië- Maleisië

30 december 2023 - Barneveld, Nederland

2 Januari gaan we weer 2 maanden reizen door Bali-Lombok daarna Indonesië uit naar Maleisië, terug naar Bali, door met vliegtuig naar Flores, en weer terug naar Bali ,2 Maart vliegen we terug naar Nederland.

In 2011 voor het eerst 17 dagen naar Bali, toen waren we verkocht. Reizen in Azië is heel toegankelijk. Na die 17 dagen konden we niet terug naar Nederland vanwege de uitgebarstte vulkaan in IJsland, we strandde in Maleisië (Kuala lumpur) Voor 5 dagen. Later zijn we nogmaals terug geweest. En volgend jaar willen we 10 weken naar Maleisië, dan de eilanden bezoeken.

2012 - 7 weken:      Bali - Lombok

Bali - Kalimantan - Sulawesi -Bunaken - Lembeh

2016 - 2 maanden:
Bali - Sulawesi - New Guinea - Papua

2017- 2023

Door andere werkzaamheden niet meer in de gelegenheid lange reizen te maken. We zijn toen wezen oppassen via "huizenoppassite.nl." Na een paar adressen hadden we een vast adres in Den Haag. Dicht bij het strand pastte we op hond "Pebble". Dit jaren gedaan. We hebben vorig jaar zomer opgezegd. Plan was zelf meer op vakantie te gaan, Johan heeft nu minder weken vakantie. Dus 5 weken in de zomervakantie oppassen ging niet meer. In de herfstvakantie 8 dagen naar Malta geweest. En voorjaarsvakantie 8 dagen naar Mallorca. Per 1 Augustus zou ik definitief stoppen met werken. (taxi rijden, -schoolkinderen) en zouden we weer 2 maanden gaan reizen. Wilde toch graag blijven taxirijden, maar dan andere ritten. Sinds 1 Juni rijd ik met veel plezier bij "Taxi Bolderman" in Veenendaal. Het is mogelijk om in de winter 2 maanden te reizen. Heerlijke combinatie. Leuk werk, (taxi)rijden en het contact met de klanten, en de mogelijkheid om te reizen.
Top! Dankbaar.

De voorbereidingen zijn geregeld. Opnieuw 2 vaccinaties gehaald. We hebben de vlucht(en) geboekt, en de eerste 2 nachten in Kuta "Pondok Denayu" geboekt, daarna kijken we verder. We hebben het plan zoals boven beschreven, maar ons plan kan wijzigen.

Vandaag de nieuwe snorkelmasker uitgeprobeerd in het zwembad  de "Subea" zwarte uitvoering. Het werkt perfect. Veel fijner dan duikbril met snorkel. Samen hebben we 300 duiken gemaakt 120 in Egypte en 180 in Indonesië. Geweldig wat een mooie wereld is het onder water. Prachtig.  Maar steeds je eigen duikuitrusting meeslepen ging tegenstaan. Ook het steeds weer schoonmaken, drogen, en weer verkassen ging opbreken. Pft. Nu dus zonder duikuitrusting op pad. Misschien gaan we nog keer duiken als het op ons pad komt,  maar zit niet in ons plan. We hebben (bijna) alles gezien, en zijn "verwend" geraakt. Vandaar onze snorkel en dat is het. Vinnen kunnen we ook nog huren in Indonesië. "Go with the flow"
is ons motto.

Vandaag de eerste "Packing-cubes" klaar. Reizen begint nu "te leven."

Zal regelmatig iets posten op johan-en-thea.reislogger.nl
Doe dit voornamelijk voor onszelf, om  weer eens terug te kijken.

Iedereen kan wel of niet kijken als hij/zij wil.

Wens iedereen een goed uiteinde en een nog beter begin van 2024. Leef je mooiste leven.

1. Nancy Van Oss:
    30 december 2023
    Thea en Johan jullie maken een ieder weer supper enthousiast je omschrijft alles minutieus zou haast zeggen geef een boek uit met al jullie bevindingen.
    Goede reis veel plezier.