Dag 60 + 61 - Einde vakantie

2 maart 2024 - Amsterdam, Nederland

1 Maart

Om 5 uur (tijd in Doha) zit de eerst 9.40 uur vliegreis erop. 3,5 uur tussenstop de rariteiten bekijken op de luchthaven de monorail dwars door de gate's, de oreo winkel, met eet-kunststukjes. Genieten van reizigers. Dan de laatste 7 uur vliegen naar Amsterdam-Schiphol. Om half 2 landen we, Johan noemt zijn landen waar hij graag naar toe wil.  Ik had ze beiden goed geraden. Het waren CUBA  of een SAFARI -reis? Kenia Botswana- Tanzania- Mozambique???Bagage ophalen,  Nederlandse SIM'kaart er weer in, en met de trein naar Amersfoort. Na de HEMA-worst (traditie) natuurlijk. 6 uur zijn we thuis. 28 uur gereisd.  Kan tot 9 uur opblijven met gemak. Dan volg ik me gewone ritme gelijk,  dat is het beste.

Zaterdag 2 Maart het gewone leven vangt aan. We zijn thuis! 7 uur wakker na een goede nacht slaap. Ga me wegen en ben pond afgevallen,  Johan 1 ons eraf. Bewegen gaat makkelijk in mooi weer. We hebben ontiegelijk veel trappen gelopen niet normaal.  Pfttt. Overal trappen. Heb lekker, veel en vaak gegeten. Toch meer bewogen dan gegeten. Ik ben blij! Thuis blijven sporten ook zin in.  Heb ook zin om weer te werken. Taxirijden! Jippie! Boodschappen doen (Johan) wassen,  opruimen. Zit goed in mijn energie, totaal geen jetlag gelukkig, dit heb ik 1x gehad. Vreselijk gevoel, nog erger dan griep was mijn ervaring. Hopelijk nooit meer. Tegenwoordig is er meer wetenschappelijk bewijs over jetleg, en zijn er meer oplossingen. Ik neem b.v. wat extra Melatonine. Dat werkt bij mij.

Tis altiet maar effuh......Tot de volgende vakantie volgers. In November gaan we of naar Cuba of Safari Kenia, Botswana, Tanzania, Mozambique. Denk dat het de laatste gaat worden. Even kijken welke landen dan? Leuk vooruitzicht. Wil graag iets hebben om naar uit te kijken. 19 December hoopt mijn schoonmoeder 90 jaar te worden en bijzondere leeftijd. En 20 December naar Maleisië is ons plan, tot begin Maart. Ruim 2 maanden. Maleisië heeft als groot voordeel dat je visum 3 maanden geldig is,  dus hoeven we het land niet uit. Relaxter..... daar houden we van.

Wat ga ik missen.... het bidet, je billen worden met lauw water schoongespoeld of er hangt een "(brand)spuit" naast de wc. Heerlijk vind ik dit. Ik ga het lekkere pittige eten missen,  de zalige fruit smoothies. De warmte, elke dag een zwoele zomeravond. Nooit je handschoenen, winterjas, enz mee. De lieve/warme mensen. De heldere en warme oceaan. De Gekko, het typische geluid dat het beest maakt.  Dan ben ik op Bali....Johan is ook gek van de gekko, en wordt "Opa Gekko" genoemd door zijn kleinzoon. Een toepasselijke bijnaam. Haha. Ik heb de gekko als ringtone als johan mij belt. De kleurenpracht van de kleding die ze dragen,  de offers, tempeltjes bij huis. De ornamenten van hout of steen. En de dingen die ik vergeten ben. Dag Bali ik hoop tot ziens. Voor mij blijft Bali magisch ook na 8x .

Het leukste: Dagtocht met Jeep & skybox Maleisië

Het minst leuke: Auto ongeluk bij Lovina.

1. Hilbert:
    2 maart 2024
    Welkom thuis Thea & Johan! Wat een mooie
    reis hebben jullie gemaakt, het zit erop maar de herinneringen blijven... En weer mooie nieuwe reizen in t vooruitzicht!
  2. Nancy Van Oss:
    2 maart 2024
    Heelhuids weer thuis geen jet lag ook mooi meegenomen .
    Meid vandaag een foto gestuurd v d oude HEMA met de worsten .
    Niet meer warm te krijgen in Ede en Arnhem etc.
    Het water loopt me in de mond.
    Leuke vooruitzichten wouw dat ik dat weer had.
    Een groot gemis echt wel.
    Fijn weekend beiden.
  3. Gerda Janssrn:
    3 maart 2024
    Welkom thuis jullie allebei We zien elkaar wel weer gauw gr Gerda

Jouw reactie