Dag 56 - 26 Februari

26 februari 2024 - Nusa Penida, Indonesië

Half 8 ontbijt. 8 uur komt "Agus" om ons op te halen voor de haven snorkeltoer. Agus hebben we geregeld dankzij mijn oproep in de Facebook-groep "Welkom in Bali". Zoveel aan deze groep te danken, ook in onze voorbereiding voor deze reis. Vooral met het EDC formulier invullen enz. Top groep. Heb al een volgende groep aangemaakt voor Maleisië. Heerlijk. Scheelt veel tijd in zoeken.

Weer zijn er 8.50 uur, de boot gaat 9.45 uur.
We zitten  bij "Virgin beach". We gaan in groep van 8 het water op in een motorboot. We gaan naar "Manta-point". We zijn op de derde plek 1 mantra. Prachtig. Vaak gezien met duiken. Manto-point was de eerste plek waar we de manta zagen tijdens onze duik met "Tatang" vanaf Nusa Lembongan. Nostalgische reis dit,  ook zien we "Crystal bay" vanaf het water. We hebben Nusa Penida nu wel ervaren/"ontdekt" Oost & West, en de snorkeltour. (Manta) en nog een snorkel plek met mooi koraal. Om 13.00 uur bij de accommodatie, ik val in slaap tot 4 uur. Half 6 naar Warung Forest. Kip "Rica-rica" de eigenaar gaat naar zijn huis om muggen- lotion te halen. In Sanur (koffer) gelaten (vergeten). We genieten op ons terras nog even van het schouwspel in de lucht, weerlichten van de onweer. 21.30 uur slapen. Nog 4 dagen dan zijn we thuis in Nederland.

Jouw reactie