Naam:
Foto’s:
1062
Video’s:

Over ons

9 jaar terug ( April 2008 ) hebben we besloten, onze auto niet meer te laten repareren, en naar de sloop te brengen en dat geld op te sparen voor leuke dingen. Eerst kochten we een elektrische fiets, daarna besloten we een duikcursus te volgen in Amersfoort, dit was Oktober 2009, we moesten 4 buitenduiken doen in Vinkeveense plassen. Dat was erg koud, Johan liep zelfs een buitenoor-ontsteking op, en zweerde NOOIT meer in Nederland te duiken, en ik zakte op de laatste 2 duiken. 3 weken later haalde ik mijn "open water" brevet in Egypte. Johan wilde graag nog wat meer van de wereld zien, ik reis al vanaf 19 jaar, meestal 2 x per jaar. Ons motto is : "Spaar geen centen, maar momenten !"

Over onze reis

Na 10/12 x 1-2 weken Egypte , brak in 2011 de Arabische lente uit. Op dat moment waren wij in Egypte, en werden we terug gehaald door "Transavia". in 2012 gingen we wéér, maar merkte een duidelijk verschil in mentaliteit, er was minder toerisme, en ze waren "agressiever" , kwamen overeenkomsten niet na, toen was het voor ons beiden klaar, ook kreeg ik steeds meer moeite met de behandeling van de vrouw. We besloten daarna nog alleen naar Indonesië te gaan. Prachtige landen, nog mooiere duikstekken. Last but not least, nog betaalbaar. Bonaire en Galapagos eilanden kan ik alleen van dromen. johan zegt altijd:"2 weken Bonaire of 8 weken Indonesië?" We gaan dan 2 maanden, 1 x 10 weken, en zijn naar Bali, Java, Lombok, Flores, West-Timor, Borneo, Sulawesi, en West- Papua geweest, En hebben samen 300  duiken gemaakt! Het mooiste is zonder twijfel "Raya Ampat" in West Papua. Een grote wens was om een grote cruise te maken, geweldig, van Dubai via Oman- Israel - Griekenland naar Venetië, geweldig. Wat een ervaringen hebben we mogen meemaken, het reisvirus gaat nooit meer over, nu gaan we oppassen op ( mooie ) huizen. Gratis, om te beginnen in Nederland, en later misschien naar het buitenland. Dankbaar "werk", zorgen dat de eigenaren rustig op vakantie kunnen, en wij de zorg voor dieren en/of planten hebben. Nederland is erg mooi, maar het zou overdekt moeten zijn, zei een taxi-klant eens tegen mij. Ja hihiii...........Ben ook 2 x met mijn zwager met de vrachtwagen naar Duitsland geweest ( Berlijn en Leipzig ) ook een aparte ervaring, slapen in de cabine van de vrachtwagen, dank je wel Albert !

Na 10 jaar reizen is het tijd voor ons huis en tuin aandacht te geven, dat is nu ook bijna voltooid. Het is na onze tevredenheid, trots op Johan die ( bijna ) alles zelf gedaan heeft. Zijn hobby is klussen ! Heb ik even mazzel!

Wees creatief, en ontdek de wereld en daarmee jezelf !!!

Bezochte landen

Wij hebben 26 landen (11%) bezocht:

Australië, België, Cyprus, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, Finland, Griekenland, Hongarije, Indonesië, Israël, Italië, Japan, Maleisië, Malta, Nederland, Noorwegen, Oman, Oostenrijk, Roemenië, Spanje, Thailand, Tsjechië, Verenigde Arabische Emiraten, Zweden, Zwitserland.