Geweldige week.Lembeh. en plan volgend jaar !

9 februari 2016 - Lembeh Island, Indonesië

Hoi iedereen, we hebben een geweldige week achter de rug. Kost wat, maar dan heb je ook wat. ik kan geen enkel minpunt noemen voor mij een 10. Iedereen doet zijn best jou het vakantie gevoel te geven. Speciaal voor mij zochten ze alle plekken af voor de Flamboyant cuttle fish, en de laatste duik was raak. In 1 woord geweldig, duiken goed georganiseerd, eten erg smaakvol en gevarieerd, ben echt weer helemaal bijgekomen na het RA avontuur, Johan was ook flink afgevallen, en die weegt maar 62 kilo bij 1,74cm, dus die kan eigenlijk niets meer missen, maar toch zag je duidelijk dat hij na 16 dagen RA was afgevallen. Hopelijk valt de schade mee. Dit is een " Westerse" onderneming, met 3-4 goede boten, goede equipment, spoelbakken, enz. Een fan en airco, warm water, goed matras. Ja dit voelde als een week verwend worden, een mooie week duikvakantie. Volgend jaar bij lichamelijke en financiële gezondheid, 1week Bali geld pinnen en acclimatiseren. week 2 Lembeh Bastianos. week 3 een homestay met duikschool, en westers toilet op Gam of Kri? 1 week -(of 4-5 dagen) Manta homestay op Arborek. Nu al heimwee naar Arborek.. bedankt Meneer Nomensen...ook erg fijne duikschool op Arborek bedankt Gitta en Marcel, Julie waren geweldig.. ( heel goed bevallen ) Daarna even bijtanken in Sorong 2-3 nachten, en dan ferry naar Misool. (5-6-7 dagen) duiken, maar eerst in Nederland een betaalbare optie vinden qua overnachten en duiken, en kijken, overleggen met
voedingsdeskundige, hoe we dat eten kunnen compenseren voor 2-3 weken RA, want gelukkig is RA toch mijn nr 1 geworden, vooral het duiken is geweldig daar, maar overnachten en eten is lastig, je hebt keuze uit goedkope homestay 35 euro voor 2 personen. of heel duur 100-200 euro per nacht, in het middensegment is niets, tenminste ( nog ) niet kunnen vinden nog, maar ik geef de moed niet op. maar we moeten ons veel beter voorbereiden, dat is wel duidelijk geworden, het is en blijft Papua, een derde wereld land, met andere prioriteiten - cultuur- de overheid wil RA "dom" houden, we hebben van insiders gehoord dat de kinderen op Arborek geen les krijgen, hun leraar zit in Sorong en wordt gewoon doorbetaald, als de kinderen hun eindtoets maken dan schrijft de leraar de antwoorden op het bord en kunnen ze naar de middelbare school, waar zich dit weer herhaald? Niet te geloven..... zo anders dan in
de westersterse rijke landen. Als ze hier voldoende geld hebben, doen ze hun best niet meer. Genoeg is genoeg! Ze sparen niet voor een boot of iets anders. En een westers toilet voor mij toch een absolute must, met mijn artrose. Ik ga dat niet meer redden door mijn knieën zakken.

1. Rietjel:
    9 februari 2016
    Een heel leuk verhaal wat je geschreven heeft geniet jullie maar lekker waar neer gaan jullie op de cruise groetjes rietje
  2. Tony:
    9 februari 2016
    Thea, ik wist niet dat jij artrose in je knieen hebt. Weet nu uit ervaring hoe pijnlijk zoiets is.
    Wat dat betreft ben je wel een voorbeeld hoe je met zo'n handicap toch mooiedingen kan ondernemen. Vooral lekker doorgaan met genieten.