Dag 43 - 10 Februari 2016

10 februari 2016 - Manado, Indonesië

Toch de wekker nog op half 7 gezet, omdat we om 10.00 uur vertrekken, en we de koffers moeten inpakken. We ontbijten voor de laatste keer bij Bastiaos Lembeh, we rekenen 20 miljoen af. Een rib uit ons lijf, maar prijs/kwaliteit is hier perfect! Nergens spijt van! In 1 woord fantastisch. Ik krijg van de Duitser "Matthias op mijn SD kaartje alle foto's en filmpjes van de flamboyant cuttle fish, en nog een paar foto's en filmpjes... Prachtig. We duiken alle duiken met zijn 4-ren, Matthias & Sussane, wij samen met gids Jaap. Lekkere rustige duikers ook. Zij gaan vandaag ook weg, en gaan duiken bij Bastianos op Bunaken, wij hebben vorig jaar 3 weken op Bunaken gezeten en 20 duiken gemaakt, waarvan 1 duik zonder schildpad, er zitten daar mega veel schildpadden. Na nog een privé lesje Bahasa, en ik leer de jongen Nederlands, gaan we 10.00 uur weg in de regen. 2 Japanners gaan eerst naar het vliegveld, dan gaan wij voor de derde x deze vakantie naar "Istanaku guesthouse 2". Daar aangekomen om half 1 breekt de hemel open, een ware moesson regen. We gaan eerst een ticket boeken voor Bali 2 tickets voor RP 3,5. Miljoen. Dan wel ik mijn bril recht laten zetten, en vinden een "optiek" ik probeer uit te leggen dat mijn bril scheef staat, helaas ze hebben geen apparatuur om hem recht te laten zetten. Dan vraag ik om lenzen, maar ze hebben geen softlenzen. Ze willen mij een nieuwe bril verkopen, hihi en morgen gaan weer naar Bali.... We kopen onze souvenirs, een doosje voor mijn moeder, die spaart ze, magneet voor mijn schoonmoeder, zij spaart koelkast magneten, handig zo weet je wat je kunt geven. Bij het hotel aangekomen heb ik eindelijk weer Wi-Fi, en stuur ik 10 dagen weg ( dag 20 - 29 ) morgen of overmorgen de laatste, dan ben ik weet helemaal bij. Om half 7 eten, lekker kip met zoet zure saus. En ik heb tijd en zijn om al mijn reisverhalen te posten. KLAAR !!!