Dag 42 - 9 Februari 2016 - Flamboyante cuttle fish.

9 februari 2016 - Lembeh Island, Indonesië

Laatste keer om half 7 op. Mijn laatste 2 duiken, en Johan heeft nog 1 duik te goed. Duikstek 1 : Aer Prang 2 we zien 1: Flatworm 2: Stonefish 3: Blenny 4: Hermit crab 5: Crocodile snake 2x zwom 2x eruit, en ging weer terug in het zand.6: File fish 7: Bat fish 8: Kakatoo wass fish Duikstek 2 : Pante Parigi. het gaat regenen tijdens deze duik. voor het eerst in 6 dagen. Na 12 minuten op 20.1 meter daar is hij dan eindelijk, de 1: Flamboyant cuttle fish. Deze wilde ik graag zien. Iris had hem gisteren tijdens de nachtduik gezien. Wat is hij mooi.... ik krijg het filmpje van de GOPRO van Matthias uit Duitsland. Zien ook nog2: cuttle fish, 3: Leaf Scorpion fish, 4 : Spiring Mantis 5:Napoleon snake eel 6: Oerag oetang crab. 7: Halgerda nudi 3 bij elkaar. Geweldig. Ik ga deze duik met 160 Bar erin, ik zie dit pas als ik afdaal. Normaal check ik dit aan boord, nu waren er andere dingen die mijn aandacht vroegen, en vergat ik aan boord te checken. Toen ik afdaalde dacht o nog even de BAR checken, te laat. ik sein mijn buddy/divemaster, en hij lust weten er rekening mee te houden. Dit doet hij perfect, na 30 minuten zit ik op 100 Bar, en deed duik duurt totaal 76 minuten. Ik mag met 30 Bar eruit komen, maar kom met 40 Bar eruit. In de middag regen, en ik neem nog 1 lekkere cocktail, "TEQUILLA SUNRISE" RP85.000 vond de gin Tropical lekkerder. Voor die gene die het interessant vinden, kunnen googlen op de vissen namen.