Dag 5 - 1 April 2016

20 april 2016 - Mestre, Italië

Dag 5 - 1 April 2016

Om 9 uur klop-klop, weer de schoonmaker, vergeten "Don't disturb" bordje op de gang te hangen. Ik slaap verder tot 10 uur, Johan wordt pas 10.45 uur wakker? Thuis is hij altijd voor 7 uur wakker, terwijl hij pas om 8 uur eruit hoeft!
Het regent gemiddeld 1 dag in de maand April in Dubai, en die dag is vandaag, hebben wij weer, We gaan met de metro naar de "Emirates Mall" daarin zit de skihal. Door een ruit kan je zien wat er allemaal te doen is. Het is niet zo'n groot winkelcentrum,3-4 verdiepingen, in Maleisië is een Mall met 9 verdiepingen, en een achtbaan in het winkelcentrum. Crazy....! Maar wel funny... hier dus skiën in de Mall. Je kan hier ook in een plastic bal naar beneden rollen, en er is een oort rodelbaan, je gaat op een plankje liggen, en je roets naar beneden. , na de Emirates Mall naar de "Al Arab" een zeil-vorm hotel, waar je in de lucht (een platform) kunt golven. Aan de andere kant een overdekt panorama. Het was lastig er te komen, i.p.v van 1 rechte lijn er naar toe, kwamen we 4x bij een muur, en moesten we een stuk links of rechts, op het laatst we waren er bijna, waren er 6 rijbanen, met een hek ertussen....pft.... uiteindelijk na weer een tijd rechts de weg te volgen konden we eindelijk oversteken, en waren we bij het mooie bouwwerk. Terug hebben we een taxi genomen naar het metro-station (FGB) Om half 7 thuis. We gaan dineren bij de buren, maar het gerecht dat Johan besteld heeft, hebben ze niet meer, we stappen op. Vooral in Indonesië   hetzelfde fenomeen. Finish/Habisch krijgen we steeds te horen. We hebben afgesproken sinds de laatste vakantie, als iets er niet is, gaan we naar de volgende, bij het volgende restaurant, opnieuw onze bestelling gedaan, hebben ze mijn gerecht niet meer... We stappen weer op. Het derde restaurant, beveelt een gerecht aan, we nemen het, dit is tenminste op voorraad. Het is een hele unieke presentatie, een shaslick, met rijst en erwten. Het smaakte geweldig.
10 uur naar bed.