Dag 4 - 31 Maart 2016

20 april 2016 - Mestre, Italië

Dag 4 : 31 Maart

Half 10 wakker, we slapen hier heerlijk. Wat een verschil met onze Indonesië reizen, vaak low-budget, bijna backpacken. We hebben 1x zo'n luxe Kamer gehad in Indonesië en dat was op Flores, de rest was beduidend minder kwaliteit. Na het ontbijt, (een bekertje pap), ga ik in bad, daarna was ik 1 stelletje kleding, ook weer klaar. Dan gaan we lunchen, een wrap met kip. Als we terug komen ligt er een briefje bij de deur, er is gebeld naar het hotel dat wij om kwart over 3 opgehaald worden voor de woestijnsafari die we in Nederland al geboekt hebben. Prettig geregeld. Het is 45 minuten rijden naar de woestijn, daar hebben we eerst 45 min om wat geld uit te geven aan quad rijden, op de foto met een roofvogel, enz. We kijken wat en gaan dan in dezelfde auto, nadat hij de banden iets leger heeft gemaakt, gaan we de woestijn in, met 100-150 auto's denk ik! De rit is echt gaaf, het gaat er heel ruig aan toe, het zand over de ruiten. Na 20 minuten stoppen we voor een foto in de woestijn. We gaan een klein stukje over de weg, en daarna weer de woestijn in. We gaan naar een woestijn-kamp. Daar mogen we gratis op de kameel, gratis en een henna- tatoo laten zetten, gratis in Arabische kledij, gratis cola en sprite. Hier kopen we ook onze souvenirs, magneet, en doosje voor onze moeders, dat is elke vakantie traditie. Alle kinderen en zelfs kleinkinderen doorn aan deze traditie mee. Zelf heb ik mijn foto's als souvenir, waar ik een vakantieboek van laat maken. Als laatste hebben we BBQ, met een show van (buik)danseressen, en andere leuke acts. Rond 10 uur zijn we bij ons hotel. Het weer was gelukkig bewolkt, 28 graden, het is verrukkelijk weer hier, altijd een lekker windje.