Dag 8 - 9 Januari 2024

9 januari 2024 - Lovina, Indonesië

Dag 8 - 9 Januari 2024

8.00 uur ontbijt:

VANDAAG !!! Heel luxe ontbijt. Echt een 4**** hotel. Er is een "egg corner", als ik Johan vraag waar hij het ei vandaan heeft,  zegt hij :" Bij de "egg-station" whahaha. Meen me te herinneren dat ik in het begin heb geschreven dat ik luxe NIET belangrijk vind. Mhmmmm denk dat ik die mening toch bij moet stellen. Niet het belangrijkste maar wel een genot, en gemak. 2 Grote Paraplu's maken het toch aangenamer dan de regenponcho's die wij mee hebben een het kleine parapluutje omdat de grote niet in de koffer pastte. En de variatie bij het ontbijtbuffet is een welkome afwisseling van de fried Noodless die wij tot nu toe hebben gegeten. Ja......eerlijk is eerlijk. Luxe is wel fijn. Johan gaat snorkelen, de oceaan is warm. Maar hij ziet enkel en paar "guppy's" zegt ie. Haha. Onze laatste duiken waren op natuurreservaat "Raya Ampat" het summum waar elk duikerhart sneller van gaat kloppen. Dat is echt een wonderlijke wereld onder water daar meer reuze manta's, wobbegongs, haaien, noem het maar of het is er. Samen 300 duiken gemaakt. 120 in Egypte en 180 in Indonesië & Thailand. Ik haal 2 handdoeken voor het "hutje" weet de naam niet? We blijven tot 12 uur x zitten dan breekt het onweer weer los. 2 rake klappen zitten erbij. Om 15.00 uur gaan we met 2 grote Paraplu's op naar Lovina, dat is ongeveer 1 kilometer lopen. We lopen nog even  langs "Villa Jaya" waar we ook eens logeerde. We bestellen een "toertje" voor morgen, om 9 uur worden we opgehaald bij de receptie van ons hotel.  Daarna vieren we een verjaardag mee van een meisje dat 6 jaar wordt. Wij geven ook een cadeautje in de vorm van geld. En eten van de verjaardagstaart. En gsm op de foto. We eten wat bij "Seabreeze" -springrol + garlic bread + pisang goreng en zijn om 19.00 uur bij Sunari.  We gaan vast de spullen voor morgen klaar leggen. En dan is het rust. Ik verwijder nog wat muggenbulten met mijn "Muggenbulten-kit."  Het werkt perfect. Het enige wat werkt bij mij. Wilde nog een massage op de terugweg nemen,  maar ben te moe. 21.30 uur slapen. Morgen vroeg op. 13.000 stappen vandaag.

UV index =                12 - Extreem
Luchtvochtigheid = 90%

5.08 uur gaat de zon op
18.44 uur gaat de zon onder.

1. Tony:
    9 januari 2024
    Wat een heerlijk relaxte dagen.
  2. Rietjel:
    9 januari 2024
    Prachtig verhaal geniet jullie maar lekker rietje
  3. Nancy Van Oss:
    9 januari 2024
    Vind het vermakelijk en eerlijk dat je je normen wat bij stelt qua LUXE 😂.
    Jammer alleen guppies voor Johan.
    De zon is ver te zoeken op je foto’s hier misschien prettiger als je moet wandelen of lopen.
    En langs de egg 🥚 corner 😉