Dag 51 - Dagtocht Berg "mount Batur" met Made.

23 februari 2024 - Sanur, Indonesië

21 Februari.

6.45 uur de wekker,  8 uur komt Made ons halen voor een prive-tocht van 8 uur naar Mount Batur. Het is een open Jeep. (Cabrio :-)) heerlijk hier op Bali, rijden naar een Lava-veld, en daarna naar de natuurlijke warm waterbronnen. Heel erg warm,  ik sluit af met het koude bad. Pft. Na deze bron gaan we eten in een heerlijk restaurant D'joni, mjom, mjom wat eten we hier lekker, deze vakantie weing missers met eten gehad. en 200 meter verder gaan we koffie proeven "Luwak" koffie. We vinden dat toch nog een spuvenir (doosje) Voor mij moeder.  Daarna willen we naar huis. Het is genoeg geweest voor vandaag,  en we zijn totaal al 9 uur onderweg geweest. (I.p.v. 8 uur) het was de mooiste dag tot nu toe. Dit willen we vaker doen. Je ziet meer,  je zit lekker.  Top!!! We huren zelf geen scooter meer in het buitenland,  te risicovol, in Griekenland en Mallorca huren we 1 of 2 dagen en auto. Maar in Aziatische landen niet meer. Ooit
een scooter op nusa Lembongan en nusa Ceningan gehuurd. Daar is het erg rustig. Half 8 Mc Flurry bij MacDonald & Night-market saté en 2 heerlijke   juice gekocht. Annanas- banaan- Mango. 3 soorten fruit voor 20.000 € 1,20 per stuk grote bekers denk 400-500 ml. De Grab-taxi wil deze avond niet vlotten dus ik cancel de booking, en bestel een nieuwe rit. Deze taxi is er binnen 3 minuten. Het kost €0.60 naar ons hotel. Neem nu de taxi om energie te sparen,  ben geschrokken wat Moeheid met me doet,  en ga op Nusa Penida ook bewust meer rust inplannen.  22.00 uur naar bed. Ik krijg op WA een video van "Ogix cliff" op Nusa Penida waar we 6 nachten zullen verblijven, de video is van onze kamer. Hij is wel (erg) klein,  wel zeezicht. Jippie!!! benieuwd eerste keer Nusa Penida.

1. Hilbert:
    23 februari 2024