Dag 52 - met de speedboot naar Nusa Penida

23 februari 2024 - Nusa Penida, Indonesië

22 Februari

Om half 8 naar het vrouwtje aan de zee. Ze kan heerlijk koken,  we eten nasi goreng,  maar ze moest eerst "offeren" er is vandaag een dag dat ze offeren voor iedereen die nu op Bali is. Ze zegt 5 minuten offeren. Prima, het duurt uiteindelijk 45 minuten. Pftt. Het eten is het wachten waard,  dat wisten we hebben hier ook gegeten deze vakantie. Toen we de eerste keer in Sanur zaten. 10 uur uitchecken we laten een gedeelte van de bagage in Sanur achter. (Luggage store),  zo heerlijk.  en Gratizzzzz.... Bagageopslag bij de haven kost €4,- per dag , 7 dagen = € 28,- uitgespaard. 12 uur zou onze boot vertrekken (TANIS) Dit werd 12.45 uur. We hadden wa- contact met onze chauffeur op Nusa Penida. Hij was er iets eerder. De rit was 45 min en kostte 250.000 € 15,- Bij "Ogix cliff" aangekomen wat we komende 6 nachten verblijven krijgen we verkijk te horen dat we zonder een gratis upgrade krijgen, we mogen kiezen uit 2 kamers, alles heeft hier zeezicht. We kiezen de ruimste. Na een korte rustperiode,  gaan we lopen naar Warung Forest. We lopen nietsvermoedend een verharde weg door het bos in, en zien plotseling een stuk of 10 apen. In de bomen en op een muurtje. Op een afstand (wilde apen)  vind ik het mooi,  maar ze moeten niet dichtbij komen. Ga ze ook niet opzoeken in Ubud. Gaan niet naar "Monkey-forest". Eindelijk aangekomen bij de Warung,  heeft de eigenaar geen kip, alleen vis. We stappen op een gaan verder, en eten aan een prachtig/moderne strandtent uitzicht op zee. Prachtig. Eet taco en kipwings, zalig bereid, goed op smaak. Morgen gaan we verder ontdekken. Maar tot nu toe is dit voor mij "The best for lest" dit eiland heeft voor ons alles. 22.00 uur naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl