Dag 50 - 20 Februari- naar Sanur met taxi.

23 februari 2024 - Sanur, Indonesië

20 Februari

Ontbijt. 2 Srcambled egg's met bacon. Pineapple juice, croissant met jam.
We leveren de sleutel "JB" in met de initialen van Johan. Haha. De sleutels hebben hier allemaal letters. We hadden "BI" voor de luxe villa 2 nachten.
De chauffeur in dienst van "Prime Plaza" komt ons morgen om 12 uur ophalen. Terug naar de bewoonde wereld. De jungle was erg fijn, maar de "beestjes" zal ik niet missen. En de boorgeluiden ook niet! Week uitgerust van alle reizen & belevingen. Nog 10 dagen te gaan. We doen er 1, 5 uur over.(40 km) nog minder dan 30 km per uur. Het duurt hier allemaal veel langer. 80 km haal je bijna nooit meer een taxi. Ook niet voor even. 1x op de moter 79 km gezien. Op Bali in de bergen veel bochten. De vlakke stukken zijn direct druk/file de hele dag door. 3/4 rijen dik. Na de rust willen we een ticket kopen voor de speedboot naar Nusa Penida morgen. We gaan Matahari Terbit Sanur haven bekijken en hoe we het makkelijkste lopen met ons rolkoffertje formaat handbagage. Er komt een mannetje die ons voor 300.000  idr €18,- retour aanbied, pp. = 9 euro enkele reis € 2,50 duurder dan we op internet kunnen boeken, we gunnen hem dit. Maar bij het kantoor aangekomen moeten we gewoon 400.000 € 24,- pp betalen. We haken af en bestellen op onze hotelkamer online. Voor enkele reis €6, 50 pp. Online iets boeken-hotels- vliegtickets-tourtjes/activiteiten id in bijna alle gevallen voordeliger. Behalve bij "Get your guide" dat weten we,  maar deze vakantie 2x gedaan. 1x Maleisië en 1x Bali. Goede ervaringen mee,  in veel landen gebruikt, ook in Europa. Je hebt dan een zorgeloze dag,  zonder afdingen zonder gezeur, in veel gevallen wordt je je bij je hotel opgehaald en afgezet. Echt vakantie. Dat gaat altijd (tot nu toe) vlekkeloos. Get your guide is prefect!!! Mijn complimenten. Gaan naar de Mac Flurry..... en daarna de Night-market en nemen 2 juice mee en een Fruitsalade voor morgenochtend dan kunnen wij niet ontbijten. Dus is dit ons ontbijt. 21.30 uur slapen.

Jouw reactie