Dag 46 - 16 Februari- "floated breakfast"

17 februari 2024 - Sidemen, Indonesië

16 Februari

Uitgebreid ontbijt met veel. Keuze. We bestellen weer een "floated breakfast. We hebben beiden nasi besteld. Het is echt niet lekker bereid. We gooien het over de rand van het zwembad in het rijstveld. Eten weggooien is tegen mijn principe,  maar dit is echt niet te ....vreten!
Fruit en koffie zijn wel lekker.
Om 11 uur een massage heerlijk midden in een rijstveld. 1,5 uur voor € 10.80. We regelen gelijk een taxi naar Sanur voor 300.000 (€18,-) en ze kunnen ook een excursie naar Gemblang waterval & Yellow bridge op een scooter, daar denken we nog over na. Na de massage lunch
bij "Warung Bukit Artha Sidemen" de eigenaar spreekt verrassend goed Nederlands. Hij heeft spiekbriefje aan de binnenkant van de klapdeuren naar de keuken. Haha. Het smaakt verrukkelijk. Zo kan het ook......mjom, mjom, mjom. We smullen beiden van iets anders, het is lekker. Ik praat en paar woorden Indonesisch terug. Hij is helemaal enthousiast. Als we terugkomen is het tijd om te verhuizen,  de werkzaamheden zijn klaar en wij gaan volgend afspraak terug. Het is NU rustig. Er wordt in de omgeving ook veel gebouwd, en de moskee roept ook 5x per dag een gebed. Helaas. Om half 8 weer naar "Warung Bukit Artha Sidemen". Ik neem gebakken banaan en een gember, citroengras thee. Hij onthuld zijn "geheim" van het lekkere eten,  hij nooit op de markt cocosnootolie duur met de hand gemaakt wordt,  geen fabrieksolie. Bij terugkomst veel (6-7) padden op de trap. Rijstterrassen betekent veel trappen lopen. En ze kwaken luid. half 10 slapen. Echt het gevoel dat we in de "jungle" leven.