Dag 46 - 13 Februari 2016

13 februari 2016 - Tulamben, Indonesië

Ik wordt half 8 wakker. Ontbijten mmhm fried noodle weer, laatste keer hier, vandaag gaan we vertrekken naar Tulamben. Het is bewolkt en af en toe regent het iets, maar niet zo veel als gisteren. Wel staan er nog stukken blank. Johan draagt 100 meter door het water de koffers, we gaan naar de hoofdweg, daar v hebben we de shuttle bus besproken naar Tulamben. 200.000 p.p. 14 euro. we krijgen volle bak (auto ) 7 personen. Het duurt bijna 1 uur voordat we Sanur door zijn, dit is altijd zo. Net alsof je in centrum van grote stad rijdt. Daarna gaan we naar Padang Bai. Daar gaan er 5 uit met de ferry naar Lombok, deden wij 4 jaar terug ook. Dan gaan we verder naar Tulamben, dit duurt totaal 3,5 uur, tussendoor gaat hij nog even naar de moskee ( onze chauffeur ) dit duurt 15 minuten. In Tulamben aangekomen gaan we naar ons oude adres -2 jaar terug ook hier gezeten - "Matahari resort & Spa" een 3*** accommodatie, voor 17,50 per nacht inclusief ontbijt. We zitten hier 2 nachten via Agoda.com. Ik heb op Agoda.com nog 1 gezien die ik wil bekijken, n.m. "Tulamben Wreck Divers" we lopen er even heen, 200 meter richting "Liberty" , we zijn verrast door de grote kamer, het dubbele van Matahari. zelfs een waterkoker, en een koelkast. Super ! Ze vragen 300.000 , ter plekke boeken wij hem bij Agoda voor 190.000 das dus 7 euro per nacht goedkoper x 4 ( we boeken hier 4 nachten. = totaal € 28,00 dus 2 nachten "gratis". Het is voor ons een "sport" geworden, om te vergelijken. Soms heb je geluk soms pech. Deze keer geluk, dit keer ook een "limited offer", dag ervoor kostte hij 260.000 per nacht. De komende 6 nachten dus in Tulamben. Een van mijn favoriete plaatsen in Bali. Wrak. duiken sla ik vaak over, vind ik niet zo leuk/interessant, maar de Liberty wreck vind ik erg mooi, vooral vanwege de "Bumpheads" tijdens "early morning dive" om 6 uur. We eten lunch bij "Deep blue", die begint ook gelijk te vragen of we bij. hem willen duiken, hij doet een leuk aanbod, we denken erover na, concurrentie is hier moordend. Diner bij "Safetystop" zowel lunch als diner niet voor herhaling vatbaar. Morgen andere adresjes proberen. 21.00 uur slapen.