Dag 45 - 12 Februari 2016

13 februari 2016 - Kuta, Indonesië

Half 8 ontbijten, lekker fried noodles met ei, en sinaasappel sap ( niet vers ) beter dan droog wit brood of pannenkoeken. Het is bewolkt in Kuta. 25 graden, lekker. We gaan kijken of we een fiets kunnen huren, we zijn al. En heel stuk gelopen, maar nog steeds geen.fiets, Johan loopt helemaal naar de "Discovery Mall", om daar zachte lenzen voor mij te kopen, de bril doe ik niet meer op, die staat krom. Dat lukt- gelukkig, terwijl hij terug naar ons hotel loopt ziet hij op 100 meter afstand van ons hotel en fietsenverhuur met 6 fietsen,we hoeven er maar 2 ;-) Het is heerlijk om een beetje Kuta door te crossen. Wat minder is dat het steeds meer betrekt, en we met op tijd de Mc Donalds bereiken voor het losbarst. Als we Kuta zeggen, zeggen we, mhm lekker ijsje halen -Mc flurry. Dan ineens flits, knal, zo dat is héél dichtbij. De zee en de lucht is grijs, grote golven, maar geen surfers i.v.m het onweer. Ik heb altijd een oranje poncho bij me, Johan wil geen poncho, als het iets minder regent ga ik Popies lane op en neer, een attractie/sensatie op zich nu het helemaal blank staat, hihi, Popies lane is een begrip in Kuta, en smalle straat, zie fotos met water en de Ausies. (Australiërs ,) met links en rechts souvenir winkeltjes, die allemaal hetzelfde verkopen. tassen zonnebrillen aanstekers, sarong s. enz. Normaal kun je over de hoofden lopen, maar nu met een regenbui is het uitgestorven, ik ben binnen no-time heen en terug, ik pik Johan weer op bij de Mc D. Dan gaan we samen lunchen, en dan naar het hotel, het regent nog steeds iets. We gaan een tukkie doen om 4 uur. Om 7 uur worden we wakker, en 8 uur gaan we wéér eten bij "Bamboo" het is een mooie chique tent met live muziek. erg smaakvol. het eten is super ,we nemen beiden hetzelfde hoofdgerecht. "Bamboo mixed grill" en Johan en verse jus, en ik een coctail "Bamboo Ilusion" kosten: 600.000 duur voor Balinese begrippen, Kuta is erg duur in vergelijking met Lovina, enz. Zeg maar het Amsterdam van Bali. Gelukkig is er erg veel concurrentie, en hebben we via booking.com 2 nachten bij "Surya Inn" voor 16 euro per nacht, per kamer inclusief ontbijt. Terug op de fiets is het helemaal droog. 12 uur naar bed.