Dag 33 - 3 Februari KL Tower KL-Maleisië

7 februari 2024 - Nusa Dua, Indonesië

3 Februari

Voel het aan alles ik heb mijn grens bereikt. Nu "moet" ik dingen doen!
We beginnen de dag met "administratie" (bah) we gaan voor de vlucht morgen terug naar Bali, de boardingpassen regelen van "Airasia.com" Gelukt! We moeten een "ecd- formulier" (E-Customers- Decleration) invullen om Indonesië in te komen. Gelukt, deze kunnen we afvinken. Nu gaan we ontbijten bij Valentine Roti we kijken elke morgen in KL uit naar het ontbijt. Een 10 krijgt Valentine van ons. Top! Daarna taxi vanaf Valentine (scheelt tijd) naar KL Tower. De toren 421 meter hoog. Op internet horror verhalen gelezen over de hitte en drukt op het dek, dat je moet wachten tot je nummer wordt omgeroepen enz. Ben dus geestelijk voorbereid. Als we aankomen geen rij, we zijn er om half 10  de toren gaat om 9 uur open. Misschien dat dat scheelt? We lopen gelijk door en hebben " SKYDECK & SKYBOX" geboekt. We slaan het observatie deck over. Die hebben we 13 jaar terug gehad. Ik krijg de melding op mijn telefoon "je was hier 13 jaar terug" haha. Hoe bedoel je privacy??? We worden in een lift begeleid die raast omhoog, je ziet het niet maar voel het wel aan mijn oren die ploppen dicht. We zitten op ongeveer 300 meter hoogte. Omdat het zo rustig is lopen wij natuurlijk rechtsaf naar box 2. Whahaha (per ongeluk) normaal ga je in Maleisië-Thailand-Indonesië  linksaf omdat alles links georiënteerd is, verkeer rijd ook links. Erg wennen in het begin. Nou ja het is bizar rustig er zijn denk 6-8 mensen op het hele dek.  Dus wij komen bij SKYBOX 2, nog 1 nummer dan zijn wij aan de beurt,  je moet alles af doen, en de schoenen uit, dan mag je foto's maken van elkaar in de skybox. Het is een glazen  kubus (zie de foto''s) daar mag je 90 seconden in zijn. De tijd kan je volgen op een bord. Er is niemand die foto's van ons samen kan maken. Das het nadeel van de rust. Je krijgt bij binnenkomst 2 nummers 1 met beginnummer 1 -"1024" en 1 met beginnummer 2 - "2012" er zijn 2 SKYBOXEN, ik dacht maar 1 ? Wij begonnen bij 2. Maar werden omgeroepen voor box 1. Haha. De boxen zijn dus halverwege, met 2 verschillende uitzichten. Dat wisten we niet. Maar jippie dan mogen we nog 1x. Door mijn vermoeidheid ben ik vergeten mijn batterij van mijn "Canon" fotocamera   op te laden, 2 batterijen, beiden leeg!"@#%@% zal niet herhalen wat ik zei. Ik vloek zo goed als nooit, maar nu??? Prut !!! Zeg maar!!! Netjes uitgedrukt. Ik kan nog 1 shot maken,  dan maar met de smartphone verder. Is niet anders. Na box 2, lopen we naar box 1, daar staat een man met camera, hij maakt een fotoreportage van ons voor de verkoop. Normaal doen wij dit nooit, we maken ze zelf. Maar nu dacht ik. We kopen ze. We kopen dus de peperdure (3) grote afdrukken in een boekje- heel commercieel en toeristisch. Maar wel grandioos mooie foto's. We hadden de dag ervoor beiden een geel kledingstuk gekocht en besloten dat aan te trekken voor de skybox. Het komt prachtig uit in de box. Ook weer opgelost. Prachtige foto's op een waanzinnige locatie. Dit is wel echt MIJN hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, tot nu toe in de vakantie. Gili is nu nummer 2, en Tembok nr 3.
We hebben ook de Tower-walk geboekt. Dus met de lift een heel stuk naar beneden ( op 100 meter) Daar kregen we een "hesje" aan en werden we gezekerd. En liepen we aan een rail over een smal pad. "Eitje" vonden wij. Niets eng aan. Tot we bij een glazen pad gedeelte kwamen, we zetten en paar stappen op het glas, Johan liep achter mij,  en ineens een glasgerinkel, en een barst in het glas. "Nondeju". Het was een "grapje" haha. Johan zei: "Kreeg een hartverzakking"
Het was net echt, de barsten in het glas + het geluid erbij. Je denkt, "Daar gaan we, zo hangen wij te bungelen in de lucht." Heel mooi gedaan. Het was grandioos mooi, en super rustig voor ons. Voor mij heel goed.  Ik houd van rust. Ook in mijn werk. Stuur mij maar naar het noorden- oosten en zuiden van het land. Hoe langer de rit hoe beter/rustiger. Heerlijk. Na ons bezoek de Grab-taxi boeken dat werkt zo geweldig. Alleen nog maar goede ervaringen mee. Bij Expressionz aangekomen is het klaar voor mij. RUST is nu mijn enige programma punt. Eten bij een andere rustige foodstreet, we zijn te vroeg  en stappen een warung binnen. We kennen niets van de kaart, zijn te moe om dingen op de smartphone op te zoeken. En bestellen daarom westers eten. Beiden friet met kip, en witte bonen in tomatensaus. Haha. Bij Expressionz aangekomen kopen we kaartjes om op de 48'ste verdieping bij de infinity pool te zwemmen & kijken naar de kleurrijke verlichting van de stad. We gaan om 7 uur  half 8 gaat de zon onder, en 8 uur is het volledig donker. Dat gaat hier niet gebeuren zoveel kunstmatige verlichting brandt er. Hier zou de klimaattop een paar dagen kunnen kijken......en wij in ons piep-piep kleine landje aan maatregelen doen om 0,000001 graad te verminderen. Complete geld- en energieverspilling. Ga ik dat veranderen? NEE !!! Loslaten!!! We genieten van onze comfortabele stoelen in het water. Het is tot nu toe nergens druk. Low-season overal. Heerlijk die rust  en we ontvluchten de kou in Nederland. Krijgen in Nederland geld terug van gas-licht-water, en genieten van de zon en warmte. En nemen de moessonregens op de koop toe. Daar hebben ze goede regenponcho's voor uitgevonden. Om 9 uur plat. Morgen uitchecken en naar Bali onze tweede maand is ingezet.

1. Nancy Van Oss:
    7 februari 2024
    Bedankt voor de uitgebreide uitleg Thea had gehoopt onderaan wat foto’s te zien.
    Mocht je die nog hebben op je telefoon stuur ze me via whats app a.u.b.
    Kijk er naar uit.

Jouw reactie