Dag 32 - 2 Februari-Hop on - Hop off bus KL.

7 februari 2024 - Nusa Dua, Indonesië

Dag 32 - 2 Februari- Hop on -hop off bus KL.

6 uur wakker, ik blijf liggen tot 8 uur. Wat op internet en mijn verhaal van gisteren schrijven, gisteren was ik "druk" . :-) . 8 uur douchen en aankleden. Ik neem 2 imodium en een zakje ORS om niet uit te drogen. ORS heeft eindelijk na 40 jaar een lekkere smaak gekregen. Wat was dit vreselijk zout in de begintijd. Nu is het goed te doen met bessensmaak van het merk "Livsane". We reserveren eindelijk de KL Tower voor morgen. Bij "Klook". De storing is opgeheven bij creditcard.
Om 10 uur naar beneden en bestellen Grab. Naar "Sungei Wang Plaza" (een van de vele winkel plaza's in KL) het dichtstbijzijnde en tevens begin en eindpunt van de hop-on, hop off bus. We hebben hier nog geen kaartje voor besteld en betalen dus straks in de bus. We staan in de rij er zijn 10 voor ons,  maar het werktempo ligt hier zo traag. Pfttt. Maar goed uiteindelijk hebben wij onze kaartjes en een routemap. Er zijn 2 route, en rode City-tour, en een groen Garden- tour. Johan wil starten met de city tour, die gaat net van start
Elke tour duurt 2 uur,  en we kunnen bovenin en voorin zitten. Wat ons opvalt is dat wij de enige zijn die bovenin zitten? Waarom zit iedereen binnen vragen wij ons af? We gaan het ervaren??? Na een poosje komen er nog 2 stellen op het buitendek zitten. Even later nog 1 stel. Die verdwijnen naar binnen vanwege de hitte? Huh? Wij kunnen goed tegen de hitte, sterker nog wij vinden DIT zalig. Dit is voor ons juist de perfecte temperatuur. Heb wel een zwembad & airco nodig in de vakantie. Op de bus is een lekker windje. We zitten lekker rustig alleen op het bovendek. Dit is onze tweede hop-on, hop-on bustour. We vonden dit altijd zooooo..... toeristisch. Maar na 1x op Gozo/Malta in 2021 of 2022? waren we om. Heerlijk om een stad te leren kennen. Na 2 uur stoppen we weer bij het beginpunt, en gaan lunchen bij en Arabisch tentje. Er zit niemand, en ik vraag zelfs of wij hier kunnen eten. Zo leeg ziet alles eruit. We eten hier zalig, (10x) beter dan fastfood. Ik neem de "Salon Arabic" De kruidensaus is fantastisch. We gaan nog 1x shoppen bij "Sungei Wang Plaza" daar zie ik mooie jurken ik koop er 3. Kleur: geel + rood + blauw. En 3 rode rode blouses verschillende modellen voor - .6 kledingstukken voor € 40, voor (volgenden) vakantie's. Na de lunch route 2, de "Garden route" het gaat hozen onderweg, en ik blijf buiten zitten met mijn oranje regenponcho aan. Haha. Mensen kijken me lachen of verwarrend aan. Haha. Half 5 klaar, 27 stops gehad. Het was weer heerlijk. We gaan naar Berjaya Times Square voor de  nog één zwarte broek van parachute stof. Heerlijk. Love it!!! Nu kan ik Berjaya Times Square wel in de 8-baan ik koop en kaartje, de medewerker vraagt hoe oud ik ben. Hij zegt "O dacht dat je 40 was." Haha. Maar ik krijg iets meer dan de helft korting omdat ik 55+ ben. Senioren korting in Maleisië. Grappig. Voel me ineens "oud". Ik ga 2x in de 8-baan, en 2x in de Spinning Orbit.
 https://youtu.be/gTGJjhOK5w0?si=8zM5WePPHsIbym8T   :filmpje van de attractie.

(Een hoog,  draaiding.) Met de 8-baan door een winkelcentrum. Cool. Voel me weer even kind. Johan zegt zegt vaak:"Lijkt wel of ik er één van 20 (jaar) heb. Haha. Ik doe wat ik prettig vind. Hij vind me modern en op jongerenstijl gericht. Of "instagram meisje" Ik blijf me zo jong voelen. Het werkt voor mij. Mijn geheim van jong blijven. We eten wéér hij Jalan Alor omdat we in de buurt zijn en het lekker is. Thuis "plat". Drukke dag,  ben behoorlijk overprikkelt geraakt vandaag. Wil van alles in korte tijd. 4 nachten  KL is te kort voor mij. Moet eigenlijk 1 dag rust nemen na 2 dagen, dat voel ik nu! Normaal luister ik goed naar mijn lichaam, maar ik wil zo graag nog naar de KL Tower, heb geboekt, en ik GA! Punt, zal me de nodige consequenties kosten maar dat is dan maar zo. Bij mijn werk doe ik dit niet,  dan neem ik rust tussendoor, omdat ik veel verantwoordelijkheid heb in het soms drukke verkeer met kwetsbare mensen. Kan 3-4 dagen (met dag rust tussendoor) werken na mijn ongeluk met paard. Daar ben ik dankbaar voor. Hoef niet meer te werken,  maar vind mijn werk te leuk. Ik kan/wil niet stoppen. Soms werk ik 2 dagen achter elkaar, maar dat is mijn max. De derde dag werk, merk ik dat ik achter de feiten aan ga lopen en ga ik fouten maken. Dit kan gewoon niet,  te risicovol ! Zou zo graag ook normaal kunnen functioneren/werken, tot mijn frustratie is dit niet zo. Dus GENIETEN van werk, en reizen, in de hoeveelheid die ik WEL aankan !!! Onze combi van ons leven. Wat wij belangrijk vinden.

Jouw reactie