Dag 32 - 30 Januari 2016

30 januari 2016 - South Waigeo, Indonesië

Dag 32- 30 Januari 2016

We zouden nog 2 nachten blijven en maandag naar Waisai gaan, maar na een hele nacht koude rillingen wordt ik wakker met verhoging, al mijn spieren doen zeer, en mijn voetzolen voelen alsof er 1000 naalden in prikken. Vraag Nomensen of er om 2 uur nog een boot Waisai-Sorong gaat, ja gelukkig, dus gaan we 11uur al met de boot weg, maar helaas de motor slaat steeds af, hij haalt de schroef eraf en gaat die repareren, hij doet het weer. Midden op de oceaan valt hij nog 1x stil. Bij de haven aangekomen blijkt er toch geen boot om 2 uur te gaan, we gaan niet meer terug, beiden hebben we een houten kont van 1,5 uur op de boot (1 miljoen ) 14 dagen homestay Manta kostte 7 miljoen 250.000 p.p. inclusief 3 maaltijden, Nomensen regelt een taxi en hotel voor ons in Waisai, het is een heerlijk hotel na 14 dagen op de grond te hebben geslapen. Dan willen we wat eten, er is niks te zien in de buurt, maar ze wijzen ons op een zaaltje met tafels en stoelen. Ze hebben geen menukaart. We bestellen nasi goreng met ei, en krijgen dat maar álles is gebakken in oude olie, jammer dat je geen smaken mee kunt sturen. We eten wat omdat we moeten eten, ons ontbijt, pannenkoek was het laatste. Ik heb ook geen trek meer...... nog steeds verhoging. Een vakantie met up's en down's. Heb het nog nooit gezegd tijdens een vakantie, maar ik wil NU naar huis. Mijn zoon is vandaag jarig (20 jaar) maar kan hem niet bereiken, niet bellen, niet whatsappen, niks . Ik wil maar 1 ding , slapen.