Dag 31 - 29 Januari 2016

29 januari 2016 - Meos Mansar, Indonesië

Dag 31 - 29 Januari 2016
De wekker gaat half 7, we willen Gordy en Markus uitzwaaien, Goody is hier 6 weken, en Markus 3. Wow. Als ontbijten is er cake, ik neem er 2, dan gaan we naar duikshop. Ik mag Gitta's duikpak aan ze hebben niet veel spullen, en het is al aardig kapot, maar het pak beschermd, dat is het belangrijkste. We gaan naar een site zonder naam. Zien grote Barracuda's, in grote scholen. Veel slakken , allerlei soorten, een haai, 3 x een wobbegong. Fantastisch, duiktijd 63 minuten, Johan blijft nog 10 minuten langer weg met Gitta. Na de duik voel ik me toch niet lekker, ik stop. Mooi geweest. We gaan naar de homestay en lunchen daar. Johan gaat en tweede duik maken op "Manta Sandy" het poetsstation voor de manta's, Marcel gebruikt de "Rifhaak" en ze hangen zo aan een touw een half uur op 15 meter. Weer een haai, 3 verschillende soorten mureen, -koper - panter - en bruine, en een schildpad, nieuwe slakjes conclusie: dure duiken, maar je ziet net zoveel als gewoonlijk in 3 duiken, dus prijs/ kwaliteit zeer goed, ik slaap alleen maar de hele middag, ik heb rust nodig. In de avond weer koude rillingen, ik drink en rust veel, meer kan ik niet doen. Wat we morgen doen zien we wel, je kan hier niet plannen. "Go with the flow" geleerd van  Gordy. Johan is ook helemaal moe, dit gebeurd zelden. 7 uur diner, en dan half 8 slapen.