Dag 3 Dubai 30 maart

17 april 2016 - Athene, Griekenland

Dag 3: 30 Maart.

Uitgeslapen tot 10 uur, dan klopt de schoonmaker aan ! Niet te filmen, heb toch vakantie? Nou ja, even een ontbijtje halen bij de supermarkt 100 meter verder dan hotel. Vandaag is mijn dochter Henriëtte 23 jaar geworden.We kopen en dagkaart 44 Dhs. Voor 2 personen, de hele dag in metro, tram, bus, en watertaxi. Goed geregeld hier. Top !!! Onderweg zíen we de hoogste toren "Burj Khalifa"  We gaan naar het strand bij "Jumeirah beach"We dachten lekker te liggen op "de plek" maar terwijl we lekker liggen te zonnen, moet de DJ/geluidsman van het "Hilton" hotel natuurlijk de geluidsinstallatie testen, grrrrr...
Na 2 uur het is dan half 4 houden we het voor gezien. Om verkoeling te zoeken, (het is vandaag 34 graden)  gaan we naar de "Marina Mall", een klein winkelcentrum -4  met airco. We nemen daar 2 medium cappuccino, en 2 koeken erbij = 51 Dhs..

Op vorige pagina nog :
4 verdiepingen met merkwinkels.

Als het donker lopen we over de boulevard langs de "Dubai Marina" die nu sprookjesachtig verlicht is, naar "The walk". Onderweg eten bij Libanees restaurant, "Jedouna" ik neem mijn favoriet "Mousakka" helaas is dit gerecht zonder kaas? Maar nog steeds erg lekker. Johan heeft "Shawarma" zo schrijven ze dat hier. Bij the walk neem ik nog Een ijsje met 2 bolletjes (28 Dhr)
We vergapen ons aan de mooie (sport)auto's die hier "showen", het is hier zien en gezien worden, prachtig. Met de metro duurt het 45 minuten voor we thuis   zijn. We hebben deze keer zitplaatsen, de heenreis moesten we 45 minuten staan, zo druk was het. We moeten 1x overstappen. Om 10 uur zijn we thuis. Een geslaagde dag. Relaxed, weinig de weg vragen mis wel de navigatie van "Google maps", zoals ik met mijn Indonesische simkaartje wel heb. Maar voor 5 dagen ga ik geen simkaart kopen,ik mis wel het gemak. Heb nu veel websites als pdf opgeslagen op de tablet. En heb een reisgids met plattegrond voor onderweg.