Dag 30 - 28 Januari 2016

28 januari 2016 - Meos Mansar, Indonesië

Dag 30 - 28 Januari 2016
We zouden een afscheidstochtje maken naar Penemu. Maar iedereen is moe van de stromingsduik gisteren. Zelfs ( de "onvermoeibare") Gordy, en de beresterke Nomensen heeft ook meegedoken en is ook moe. We relaxen, maar wil morgen graag wat doen, Nomensen's boot is er niet, hij brengt Gordy en Markus maar Waisai. Dus vragen we Marcel en Gitta of we kunnen duiken, de prijzen zijn hier schrikbarend hoog. 575.000 per duik 40 euro per duik, we willen niet weer een dag niks doen, dan kan je beter naar de Canarische (w)eilanden gaan. We doen het. Gordy wordt ziek, waarschijnlijk een zonnesteek, oeps als dat maar goed gaat, ze moeten morgen met de boot naar Waisai en Sorong. Ik heb in de avond, koude rillingen ( bij 30 graden ) mijn voet doet zeer is opgezwollen. Oké ff gas terug. Als je ouder dan 45 jaar bént, raadde ze aan met Nitrox te duiken, dit doe ik ook meestal, maar hier is géén Nitrox. Nitrox is een mengsel met meer zuurstof. Normaal 21 % Nitrox is 31 - 32 % duiken, dit doe ik ook meestal, maar hier is géén Nitrox. Nitrox is een mengsel met meer zuurstof. Normaal 21 % Nitrox is 31 - 32 %
Weer krab bij diner, nu is het genoeg, we hebben de hamer op tafel om de krab kapot te slaan. Gordy is echt goed ziek.  Als ik ga slapen weer koude rillingen, deken erover, voeten omhoog tegen het vocht in mijn voet en hak.
Weer krab bij diner, nu is het genoeg, we hebben de hamer op tafel om kapot te slaan. Gordy is echt goed ziek.  Als ik ga slapen weer koude rillingen, deken erover, voeten omhoog.