Dag 30 - 31 Januari- naar Kuala lumpur. Maleisië

3 februari 2024 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 30 - 31 januari

Vandaag is het zover. We moeten het land uit je mag 1 maand bijven  dan verloopt je visum. Je kan op verschillende manieren verlengen. We hebben dit 6 jaar 2012-2016 door de ANWB laten regelen/verzorgen tot grote tevredenheid. Dit jaar kostte ons dat €180,- p.p. en online is zo'n gedoe daar hadden we geen zin in. We volgden even een Influencer op YouTube die als alternatief even een uitstapje maakte naar Singapore. We hadden allebei gelijktijdig een "eureka-moment." Wij gaan naar Maleisië riepen we in koor. We zijn 2x in Maleisië geweest dat land heeft ons hart gestolen. De eerste keer was in 2011, en had geen leuke aanleiding. Wij moesten toen verplicht in Maleisië blijven, hadden geen keuze. We hadden onze eerste (kenningsmakingsreis) naar Bali geboekt en hoorde en paar dagen voor wij naar huis zouden gaan van een Australische man "Jullie kunnen niet terug naar Europa, er is een vulkaan uitgebarsten in IJsland! (wij volgen weinig tot nieuws in de vakantie) we raakten in paniek. NIET TERUG NAAR NEDERLAND??? Hoe dan, wat nu ??? We hadden nog 0 reiservaring, alleen pakketreizen. Gelukkig werden we door de reisorganisatie gekoppeld aan een groep reisadviseurs die in opleiding waren en op stage naar Maleisië gingen. Om 13.35 uur vliegen we. We hebben onze boardingpass al,  en alleen handbagage, dus lopen zo door. 34 H + G is onze plaats in het vliegtuig. Om 16.35 uur landen we, gelijk een Maleisisch simkaartje erin en appen onze chauffeur, we hebben veel aan de video, en lopen naar de plek waar hij komt. 17.45 uur vertrekken we daar. We doen er 1.20 uur over 66 km. Checken in. En gaan naar de 8-ste verdieping. De kamer is prima, de airco werkt niet heel goed, later wel.

Jouw reactie