Dag 29 - 30 Januari

1 februari 2024 - Kuta, Indonesië

Dag 29 - 30 Januari - Jimbaran.

6.00 uur wakker. Om 7.00 (00.00 in Nederland) feliciteer ik mijn zoon hij is 28 jaar geworden.
Half 9 ontbijt deze keer inbegrepen bij de prijs. Een lekkere "egg bennedict" deze keer. Super ontbijt. Met een glas ananas juice en Balinese koffie (lees: drap onderin) lekkere geurige en sterke koffie. Johan neemt thee. Hihi. Ik laat de koffie even staan,  dan zakt het koffiegruis naar de beneden en heb ik er geen last van. Het laatste slokje laat ik staan. Vandaag ben ik voor het eerst een beetje gestrest. Morgen naar Maleisië en weer hebben een taxi-service besteld vanaf het vliegveld. Gelijk bij booking.com. Even weet ik het niet meer. Mijn Indonesische SIM-KAART is dan verlopen en ja ik heb natuurlijk Wifi op het vliegveld om de taxichauffeur te appen. Maar toch merk ik stress bij mezelf. Maar goed ik heb nog 1 dag....ik probeer in "het moment" te blijven,  wat niet meevalt. Afleiding zoeken lukt wel in een nieuwe omgeving. We besluiten naar Jimbaran te gaan een goede brillenwinkel te bezoeken en nieuwe glazen te kopen, omdat de mijne beschadigd zijn. Gelezen in een Facebook groep dat het hier veel goedkoper is. Toch kom ik uit op € 150- voor 2 glazen. In Nederland krijg ik terug van het ziekenfonds,  dus besluit mijn glazen  maar in Nederland te bestellen. We lopen nog wat rond in de buurt en zien in de verte een molen op een dak staan,  dichterbij zien we dat het een Nederlandse bakkerij is,  met Indische mensen erin, en koekjes met Indische touch. We gaan naar de MC Donalds voor de zoveelste "Flurry" mjammie. In Nederland misschien 1-2 × per jaar. Hier al 3/4 x. We genieten ervan. Ik en mooi punt om hier de Grab-taxi te bestellen voor €1,75 worden we aan de overkant van ons hotel afgezet, als hij via de "U-turn" ons bij het hotel moest afzetten zou het dubbel kosten. € 3,50 we blijven "knieperige hollanders" en willen nog lunchen dus is de keuze snel gemaakt we gaan naar "Rumah makan minang Saiyo"
Rumah makan betekent restaurant. Dit was lokaal. Heerlijk eten, vooral die kruiden. De eigenaar is blij en wil van ons en foto op de bank voor een soort "circus" noemen wij het. Voor hun is het de bruiloftsbank. Haha. Zo grappig al die verschillende gebruiken. Er worden hier bruiloften gegeven. Die eetcultuur is zo belangrijk voor hen. Trouwen en eten ineen. Geweldig. Het eten is hier zo lekker, soort buffet vorm. Er staan allemaal schalen in de vitrine/etalage. Apart om te zien. Het eten is zo lekker, ik eet mijn vingers erbij op. Moet me inhouden om de saus niet van mijn bord te likken. Oeps! Maar nu komt die grootste uitdaging, we moeten de weg over steken om bij ons Hotel te komen. Russisch roulette is dat. Johan steekt zij hand op een gebaart ons een kans te geven over te gaan. Het lukt vlekkeloos. Bij het hotel nog even een plons in het zwembad een heerlijke milkshake en een cocktail om 4 uur, want "happy our"- twee voor de prijs van 1 begint. Johan de "Whiskey smach" en ik weer "sex on the beach"
We gaan inpakken om morgen naar Maleisië te vertrekken. Dit vergt onze nodige aandacht..."wat gaat er mee naar Maleisië?" We laten namelijk 2 koffers in de "luggage store" bij ons hotel. En reizen voor 4 nachten alleen met handbagage. Heerlijk. In Europa reizen we altijd met alleen handbagage. Maar voor 2 maanden, en onze snorkelmaskers nemen we 1 grote koffer en kleine rolkoffer mee. Het lukt zo goed dat er big voldoende ruimte overhebben voor extra bagage weer willen shoppen in Maleisië. Dan krijg ik een app van de taxichauffeur die in Maleisië voor ons klaar zal staan. Hij stuurt een foto van de plek waar wij moeten staan. En foto van zijn taxi met kenteken, en een video wat de weg op het vliegveld zal zijn. Perfect, weer voor niets stress gehad. Wat is dit perfect geregeld.  Geen gezoek. Gewoon video aan een volgen. Op een bepaald punt de taxichauffeur appen en is hij er met 5-10 minuten. Afvinken/geregeld whalla : simple is that!!! Als we klaar zijn, heeft Johan last van hoofdpijn,  waarschijnlijk door de cocktail, warmte, combi? We gaan slapen zonder diner, maar genoeg gegeten/gedronken vandaag. Morgen weer gezond op, weer 1 droge dag vandaag. De tweede op rij.

1. Nancy Van Oss:
    1 februari 2024
    Eten in de vitrines had graag n foto er van gezien wat dat verschilt met hier in Holland misschien.
    Sta iedere keer versteld hoe jullie dit allemaal redden en zo goedkoop.
    Echt goed van jullie.
    Fijne vakantie nog