Dag 31 - 1 Februari - shoppingmall Maleisië

3 februari 2024 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 31 - 1 Februari - shoppingmall Maleisië

Half 8 uit bed. We gaan eerst de zwembaden bekijken bij "Expressionz Mana-mana" ons verblijf hier kost € 30,- per nacht,  zonder ontbijt. 2x infinity pool, het blijft indrukwekkend de skyline van Maleisië, al is het "madurodam" vergeleken bij de skyline van Dubai! Dubai vind ik tot nu toe de mooiste skyline die ik gezien heb. Ontbijt bij Valentine Roti. Ik bestel Martabak Roti. Martabak Roti is een heerlijke gevulde Roti, ook de sauzen zijn hier heerlijk. We aten voor 32 Ringit (€ 6.77) voor 3 gerechten en 1 cola. Gisteravond aten we voor € 4,50 hier. Roti is een soort deeg.Martabak heb ik goede herinnering aan. Een indische taxiklant tijdens mijn "Gomes" periode, kan wel 10-15 jaar geleden zijn vroeg na de rit  (ik kon pauze nemen) of ik bij haar wilde eten, dat hoef je maar 1x te vragen aan mij. Ze had Martabak.. en vanaf die tijd eet ik vaak in de vakantie Martabak. Verder veel kip. Het andere vlees (rund en varken) valt niet lekker in mijn maag. Met kip heb je genoeg variatie. Geen probleem voor mij, als er geen kip of ei is,  eet ik vegetarisch.

Na de lunch gaan we zwemmen op verdieping 8, wij zitten op verdieping 8A - (nummer A - 8A - 08 - L.) Op deze verdieping is een mooie infinity pool gratis. Er staan heerlijke relaxstoelen, en het water is denk ik 10 graden of minder, bijna "koudetraining" dus hier koel ik voor het eerst ECHT AF!!! Zo dit is lekker. Voor het eerst koelt mijn hele lijf en mijn bloed af. Haha. Voor Johan is het een uitdaging,  hij heeft totaal niets met koudetraining, maar dapper als hij is gaat hij toch. We gaan nog een keer zwemmen in de infinity pool op de 48-ste verdieping, dat kost 12 MYR. €2,50, 1MYR =€ 0.20. Rond half 2 bestellen we een taxi naar "Berjaya Times Square" TIP: gebruik de App "Copilot" scheelt je enorm veel zoektijd op internet. Copilot is een AI -app. Zalig al veel gebruikt tijdens onze vakantie.

De volgende tekst is van AI:
Berjaya Times Square heeft 19 verdiepingen in totaal. Dit indrukwekkende gebouw herbergt een winkelcentrum, kantoren en een vrijetijdscentrum met meer dan 1.000 winkels, 1.200 luxe service-appartementen, 65 eetgelegenheden en entertainmentattracties, zoals het Berjaya Times Square Theme en kartbaan. Het is een bruisende plek waar je van alles kunt vinden, van mode en technologie tot lekkernijen en snuisterijen. Als je ooit in de buurt bent, raad ik je aan om een kijkje te nemen en te genieten van de diversiteit die het te bieden heeft!

Bij Berjaya aangekomen overvalt je de kleurenpracht. Veel roze. Lijkt wel Japans wat ik ken van foto's. Ben nooit in japan geweest. We houden beiden niet van winkelen in ik bestel veel online, maar hier is alles anders. Hier is het voor ons "Shop till your drop. We kopen nog redelijk veel (voor ons doen) ......parfum, polo-shirts voor Johan. Bling-bling Slippers, groene broek van parachute stof.
En ja dan wil ik natuurlijk ook in de achtbaan,  compleet  met  looping, die dwars door het winkelcentrum loopt. Ik ben net te laat,  hij gaat sluiten. Jammer. Hoelaat is het dan vraag ik me af? Ik schrik enorm half 8??????? Niet normaal ik dacht eind 5 uur!!!! Hebben wij ruim 5 uur gewinkeld??? BIZAR!!!  Wat vliegt de tijd als je het leuk hebt,  niet normaal. Johan snapt er ook niets van.

In 2011 waren we hier voor het eerst. We strandden hier, omdat we met Malysia airways vlogen en we hier onze tussenstop hadden, vanwege de vulkaanuitbarsting in IJsland konden wij niet naar Amsterdam vliegen. We verbleven in hotel Meliá, en hadden een gouden 4 dagen extra met een groep Nederlandse reisleiders op stage zij konden ons super begeleiden (lees; tips geven  en de weg wijzen) wat hebben we genoten. Een gratis onverwacht extraatje, plus dat we het vergoed kregen van onze reisverzekering. Wie maakt dit mee ??? Gratis 4 × overnachting in Melià hotel + eten/drinken. Alleen onze uitjes betaalde we. Verder moesten we bereikbaar blijven en konden we elk moment een telefoontje krijgen dat we naar het vliegveld moesten. Wij kregen een telefoontje toen we bovenin de Twintowers (Petronas) waren..... dus hup terug naar Meliá. En naar vliegveld wat minimaal nog 45 minuten is. Of 1-1,5 uur in de spits. Een belevenis/ervaring om nooit meer te vergeten. Helaas was het geen ontspannen 4 dagen, omdat je niet wist wanneer we terug zouden kunnen, en wij verplichtingen hadden in Nederland, dit was "overmacht" wanneer zouden we terug vliegen? Na 1 dag of zou het 1 of meer weken worden. Niemand wist iets. Het werden 4 nachten/5 dagen.

Na het shoppen lopen we naar de foodstreet " Jakan Alor". We zijn nu voor de derde keer in Malysie, en elke keer bezoeken wij deze foodstreet. Het voelt als thuiskomen. Heerlijk wat je hier ziet een smeltkroes van alle nationaliteiten. Ik neem kip met chili & ginger, en krijg dat op een "hot-plate" geweldig lekker precies het goede "pitje" voor mij. We lopen naar Meliá - 290 meter- en bestellen een Grab taxi we wachten 15 minuten. Terug nog even een foto van de "Twin tower" hij is vanavond blauw/geel verlicht, de verlichting is prachtig in de avond/nacht, maar over lichtvervuiling gesproken........ hier een "prachtig" voorbeeld! De klimaattop zou hier een paar moeten kijken ???? Dan zouden ze nooit meer praten over klimaatverandering. Veel bla,bla weinig daden.

We willen nog kaartjes voor morgen boeken bij "KLOOK" app. Waarschijnlijk was er een storing want we konden niet met creditcard betalen? Dus nog geen kaartje, dan maar de Hop-on, hop-off bus morgen.  Hier in Maleisië zijn onze van 10-10 uur gevuld, en komen er nog tijd tekort. Zo anders dan op Bali.

12.339 stappen vandaag!

In Maleisië kun je het beste en goedkoopste by Klook boeken ze hebben ook een app. Online zijn de kaartjes goedkoper omdat ze "bulk" inkopen. En je omzeilt de wachttijd/wachtrij om een kaartje te kopen.

1. Hilbert:
    3 februari 2024
    Hehe eindelijk, moest er eens van komen... Johan lekker dippen, na thuiskomst in NL kan ie gelijk door naar Zeumeren! 🤣
  2. Monique:
    4 februari 2024
    Graag foto van zwembad op de 8e verdieping. Gewoon nieuwsgierig. Heb je daar ook mooi uitzicht?

Jouw reactie