Dag 3 - 4 Januari 2023

4 januari 2024 - Kuta, Indonesië

Dag 3 - 4 Januari 2023

Na 3 uur geslapen te hebben wordt ik wakker,  Johan is ook wakker,  het is 2 uur in de nacht,  en we kunnen beiden niet meer slapen,  dit is wat 7uur tijdverschil doet. We internetten wat, en gaan om 7 uur en half uur wandelen in de omgeving. Geen inspirerende omgeving, we komen langs de achterkant van "Waterbom" een waterpretpark met hele hoge glijbanen, de rest lijkt wel de achterbuurt van Kuta. Wij starten elke keer, op Bali, en overnachten in Kuta. 8 uur wordt ons ontbijt geserveerd voor ons huisje, Johan heeft noedels met ei,  ik heb nasi met ei. De noedels zijn lekker pittig, de nasi is vlak. Morgen ga ik ook noedels bestellen. Na het ontbijt gaan we naar de Indische oceaan. Om daar komen lopen we via de "google maps" over een duur resort. We vragen 3x of we wel goed zijn. En ja hoor via een doolhof van gangetjes komen we achter de dure resorts, wij zijn echt de enige die op het strand liggen. Heerlijk rustig. We komen helemaal bij van de lange reis gisteren. Er staat een schommel. Een "instagram waardige schommel" er worden diverse reportages geschoten. Een vrouw die in verwachting is,  met haar man en 4 kinderen maken er een reportage. Allemaal "unisex" gekleed,  mooi hoor. De oceaan is rustig, er is een baai, waardoor de golven gebroken worden. Het water is lauw warm. Heel warm. De ondergrond is dood koraal. Gelukkig draag ik waterschoenen. Koraal kan erg scherp zijn. Na 2-3 uur gaan we in de schaduw een milkshake nemen. Aan het strand en betalen de "hoofdprijs" €6.50 totaal. We genieten van de prachtige locatie. Op weg naar huis stop ik bij "Lily Spa" (8 jaar terug ook dat geweest, toen zaten ze op een Andere plek, nu zitten ze hier 3 weken) ik neem een pedicure behandeling met gellack, en voetmassage,  en nog een sacraal massage, voeten en onderbeen. Kosten € 19,41 niet te geloven allemaal. Probeer zoveel mogelijk massages te nemen. Heerlijk gewoon. Bij Pondok DenAyu aangekomen plonzen we als enige dat in het zwembad, dit water was iets koeler dan de oceaan. We gaan op de ligbedden liggen en ik val in slaap. Mhmm niets lekkerder dan zo'n middagdutje. Even op de kamer rommelen, dan in half 8 diner bij "Dapoer Adnyana." Ayam sate en "Dragon fruit milkshake." Om 10 uur thuis. Morgen gaan we naar Lovina. Met dezelfde chauffeur die vandaag de airport hadden. Lovina is erg gezellig. Gemoedelijke sfeer. 11 uur slapen. Hopelijk is mijn biologische klok gereset is, en dat we een normale nacht kunnen maken.