Dag 2 - 3 Januari 2024

3 januari 2024 - Kuta, Indonesië

Dag 2 - We leven en schrijven op plaatselijke tijd. In Doha-Qatar is het 2 uur later dan Nederland. We vertrekken om 01.50 uur naar Denpasar-Bali. Om 3.00 uur krijgen we een warme maaltijd. "Kip in zwarte saus." In het Engels. En weer champagne. Ik neem 2x champagne in de hoop dat ik kan slapen in het vliegtuig, nou dat lukte.....na 6 uur maakte Johan me wakker,  het ontbijt kwam. Dat was Kip met aardappelpuree. En toetje, en fruit. En  sinaasappelsap. We landen 16.15 uur. Johan vind het een mooie beleving als hij uit het vliegtuig stapt de trap af, en dan tegen een muur van warmte aanloopt ( zijn woorden) helaas voor hem hebben ze nu een slurf. Je komt niet meer buiten.
Rij 1: voor ons visum. Kosten. 1.000.000 Roepia = €59,-
Rij 2 : is paspoort - visa - instapkaart van laatste vlucht controle. Dan komt onze eerste "hoop" hoop dat onze koffers arriveren. Twee keer op onze vliegreizen 1 van de twee koffers niet aangekomen. Kan je vertellen "Je mist ALTIJD wat!" Het bedorf mijn vakantie. BAH !!! Vandaar dat wij daarom visvestten gebruiken,  daar gaan samen met onze handbagage de belangrijkste dingen in. Medicijnen  - supplementen - bikini/zwembroek- slippers - setje ondergoed, kleding, sokken van Johan en mij. Super Powerbank, oplaadkabels en adapter.
Afmeting: 40x20x30 cm (mag altijd mee onder de stoel voor je, als er geen cabinplek meer is)
Rij 3 : tweede "hoop" hoop dat gegevens goed doordacht zijn voor checking ECD - Qr code. (thuis ingevuld- tip van kennis) thuis lees: rustig invullen, na het correct invullen krijg je een QR-Code, die vervolgens gescand word op de luchthaven." Pft....."Had ooit een manager waaraan ik ons schema vertelde, hij reageerde: "Waar je zin in hebt!" Whahaha. Ja ieder zijn/ haar ding. Dan komt onze derde "hoop" hoop dat onze chauffeur er staat, die we via de homestay gelijk bij "Booking.com" geboekt hebben. Er stonden denk 70-80 chauffeurs, onze naam was er niet bij. Helaas. Zelf een taxi regelen. Vanuit "Pondok Denayu" luchthaventransfer kostte ons 180.000 Roepia. Nu betaalde we 100.000 Roepia = €5,90 Het was een fijne man die goed Engels sprak,  hij reed ook voor "Gojek" een soort Ubertaxi. Hij legde duidelijk het verschil uit van "Grab" en "Gojek" grab is "Maleisisch, de chauffeurs spreken goed Engels. gojeknis Indonesisch, en niet elke chauffeur spreekt Engels. Grab is daarom ook iets duurder dan gojek. We waren blij met onze chauffeur. Hij elke ons voor een schappelijke prijs naar Lovina brengen vrijdag 5 Januari. Hij rekent de prijs van gojek. Om half 6 zijn we bij onze homestay. Even ordenen, en om 20.00 uur eten. Heerlijk gekruid. Als we de eerste gekko horen weten we ..... we zijn in Indonesië. We rekenen af 130.000 = € 7.65 eten voor 2 personen. Daarom houden we ook van Azië. Goedkoop leven. Johan zegt altijd: "Zeg het maar....2 maanden Indonesië of 3 weken Amerika, of een 15-daagse cruise?" Nog even rommelen en naar bed. Morgen weer een dag!

1. Tony:
    3 januari 2024
    Kijk nu al uit naar al jullie ervaringen. Zooooo jaloers. Geniet er van.
  2. Henk en Fenny:
    3 januari 2024
    De reis in iedergeval overleeft.
    Een mooi verblijf daar. Ik ben niet jaloers omdat ik dan al die tijd niet zou eten of er moet ook een MacD zijn. Aziaties eten is aan mij niet besteed.
  3. Co Kruft:
    5 januari 2024
    Ja ik loop wat achter maar ik ga het nu iedere dag volgen . Fijn dat alles met jullie reis zo voorspoedig is gegaan