Dag 28 - 29 Januari- naar Kuta.

29 januari 2024 - Kuta, Indonesië

Half 8 wakker, heerlijk geslapen, die dag voor mezelf heeft me erg goed gedaan, we besluiten dit iets vaker te doen als het zo uitkomt. We evalueren onze vakantie tot nu toe. Voor mij is alles prima/perfect. Johan heeft als punt dat hij minimaal 4 nachten op 1 accommodatie wil blijven, i.v.m in - en uitpakken. Daar kan ik me goed in vinden. Dit gaan we vanaf nu doen - We gaan na het inpakken ontbijten bij het strand, "Warung ...... het was weer heerlijk. We maken nog een paar foto's van de eigenaresse. En goede kok, met een prettige persoonlijkheid. Niet zo opdringerig als de meeste Balinezen.
We pakken de koffers weer in.
Volgende keer veel minder mee op vakantie! Maar dat zeg ik al jaren. Toch een keer de bezem erdoor,  en NU werkelijk iets veranderen, we besluiten om de kleding die we WEL dragen in de "vakantie-koffer" te laten, nu we  langer en regelmatiger gaan. Misschien dat dat gaat helpen. I hope so.

Om 11 uur uitchecken en om 11.30 is onze chauffeur van het hotel er, hij brengt ons voor € 9, 60 16 km verder naar Kuta. Hier zijn we bij een andere homestay begonnen op 2 Januari , bijna 4 werken terug,  niet normaal zo snel de tijd gaat. We hebben een geanimeerd gesprek, opeens staan we bij "Grandmas" hotel in Kuta. Heel, interessant gesprek over de verandering hier bij de bali people, ook zij hebben internet en horen en zien andere culturen, zij veranderen. Wij zien ook veel verschil in diverse dingen. Zo droeg 8 jaar terug, bijna niemand een helm, nu al meer dan de helft wel een helm. Zelfs een hond met helm. Haha. Bij het hotel moesten we wachten tot 3 uur voor we in de kamer konden. We krijgen kamer 328 op de derde verdieping en kijken op het zwembad. We wachten bij het zwembad het is zo warm dat ik met mijn lange jurk in het zwembad ga. Het droogt toch snel, had de bikini niet in de buurt. Om 15.00 lunchen bruschetta. Mjammie. Na de lunch weer bij het zwembad. Ik volg een online meeting via "ZOOM" die elke maandag 9-10 uur is (In Nederland, normaal fysiek in Amsterdam) voor mij nu dan 16-17.00 uur, de verbinding valt elke 7-8 minuten weg dus niet echt een succes, gelukkig kan ik veel wel volgen. Grappig, ik zit in mijn bikini bij het zwembad, 1 met een ijsmuts op in Nederland. Leuk die ZOOM- Meeting.... ik blijf tot 19.10 uur buiten, dan is het bijna donker.  We eten kip bij "Pipo" 50 meter naar het hotel, en nemen daarna in het hotel beiden een cocktail.
"Dry Januari" duurde 27 dagen in deze vakantie. 2 januari in vliegtuig 3 champagne op. En vanavond 1 cocktail. "Sex in the beach" en Johan "Tequila sunrise" met "Happy our" ( 2 voor de prijs van 1". We zijn gelegenheids drinkers. Om half 10 slapen als een roosje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rietjel:
    29 januari 2024
    Jullie hebben het maar druk mee en lekker eten je hep een gezellige verhaal van gemaakt gr rietje

Jouw reactie