Dag 26 - 27 Januari zeer heftige moessonregen.

28 januari 2024 - Sanur, Indonesië

Dag 26 - 27 Januari zeer heftige moessonregen.

Vandaag blijven we een dagje bij het hotel/zwembad. We nemen een verse fruitjuice als ontbijt. We gaan lekker zonnen bij het zwembad. Een fijn zwembad met ligstoelen in het water. Genieten. Gaan voor de lunch langs een opticien, en ik vraag wat glazen hier kosten? Ze starten op € 21,- per glas naar € 54,- voor het duurste glas. Voor het eerst in 50 jaar heb ik beschadigde glazen (na 1,5 jaar?) Denk dat ik in Denpasar naar opticien ga en nieuw glazen in mijn bril laat zetten. Tijd genoeg. En veel voordeliger dan in Nederland. Bij de lunch bij "Peak restaurant"neem ik een vanille milkshake,  de lekkerste en koudste tot nu toe. Op de terugweg langs een grote supermarkt, naar Europese maatstaven. Super modern, verneveling, bij de dagvers producten groenten/ fruit. Het oversteken van de weg is een uitdaging. Heel lang staan we te wachten..... tot de stoplichten op rood gaan. Dan hebben we ruimte zat. We gaan terug naar het zwembad. Om 4 uur komt er een moessonregen van 10 minuten, daarna blijf het zacht regenen en gaan we naar onze kamer. Om 6 uur gaat Johan nogmaals pinnen. Dan breekt de hemel open
Geen paraplu of poncho helpt hier meer tegen. Het duurt ook een half uur, en is de hevigste regen die hij heeft meegemaakt. Er was een indisch mannetje die bij elke klap onweer in elkaar dook. Johan wilde niet meer naar de Night-market. Je kon het trottoir niet meer over. En rivier over de weg,  en trottoir, je zou de gaten in het trottoir niet meer zien.  Die gaten is een drama, het is zeker niet rolstoelvriendelijk. We eten koekkies en chips  frisdrank en Cappucino. Het is niet anders. Morgen beter.
We kijken nog even BVN. De Nederlandse zender in het buitenland. Er ligt een brief op onze kamer dat er morgen een brand- oefening is. Je bent niet verplicht meev te doen. Ik hoop dan weg te zijn.

1. Nancy Van Oss:
    28 januari 2024
    Waar blijft n video of foto v d moe zon regen Thea?
    Volgens mij moet jij kg afvallen als ik zo lees wat jij op een dag eet.
    Wat een prijsverschil van glazen zeker doen.
    Een v mijn glazen op de wang kant dus onderaan is ook beschadigd wat blijk er zit een coting op en die schijnt door transpiratie of make up ( aangevreten) te zijn ! Hallo 1 glas 👀ik maak geen half gezicht op ven niet de fantom of the opera !
    De zwaarte kracht neemt toe dus alles gaat hangen wel naar beneden…. Dus die wangen ook!