Dag 1 - 2 Januari 2024

3 januari 2024 - Kuta, Indonesië

Dag 1 - 2 Januari 2024 - We gaan aan ons nieuwe avontuur beginnen. De wekker gaat af om 7 uur.

Nog de laatste dingen kopen, broodjes, drinken voor onderweg, Wasdoekjes, Rhinocapsules. Nog 3 TSA- Sloten voor de rolkoffer halen bij de Hema in Voorthuizen. Plan is om 10.00 uur met de bus naar Amersfoort. Gelukt. De bus rijdt. De trein rijdt (op tijd) we zijn om 12.00 uur op Schiphol,  ons vliegtuig vertrekt om 15.15 uur. Het rolkoffertje heeft het na 15 jaar begeven. We kopen een nieuwe bij "Schiphol plaza" een vrolijke zwart met witte stippen, en laten de oude kapot achter. We gaan naar Balie 21 de  koffers inchecken. Er staat een behoorlijke rij. De "Schiphol-app" geeft aan "rustig?" We staan 1 uur in de rij voor "bagage drop-off", we hebben thuis online ingecheckt. Als we aan de beurt zijn,  moeten onze paspoorten 2x door verschillende medewerkers worden bekeken ? Dit is nieuw voor ons. Ze kijken op de "expire date" ( datum dat het paspoort is verlopen) en of het paspoort geen beschadigingen heeft. Beiden paspoorten worden goedgekeurd. Daarna de security check, het timeslot is inmiddels verlopen, die stond 13.00 uur, en het inmiddels 13.50 uur. Bij de "normale" security-scan hoeven we ook niet te wachten. Ik word apart genomen,  heb beenwarmers aan, die zijn wat opgerold onder mijn Bermuda. Er wordt een "kleedhokje" geopend, en ik wordt grondig gefouilleerd. Bij de paspoortcontrole brandt mijn lampje rood, en krijg de melding dat ik me moet melden bij de "grenswachter". De grenswachter zegt ;"Loop maar door! Je hebt een Nederlands paspoort,  het is goed." We zijn om precies 14.15 uur bij de gate F3, daar begint net het boarden. We vliegen 15.30 uur weg. (15 minuten vertraging) We zitten op 20 A + B.
Na 1 uur krijgen we champagne + pretzels. En goed begin aan boord van "Qatar Airways" eerste keer dat we daarmee vliegen. We vliegen in 5,5 uur naar Doha -Qatar, daar hebben we een overstap. Het loopt gesmeerd in Qatar. 2x zo snel als in Nederland? Om 11.50 uur ( Nederlandse tijd) vertrekken voor een 9 uur durende vlucht. In Doha is het 2 uur later een vertrekken we 1.50 uur. Heb 3 E-books besteld bij BOL. De tijd vloog het is een heerlijk boek, heb 36% gelezen.

1. Rietjel:
    3 januari 2024
    Ik wens jullie een fijne vakantie gr rietje