Dag 16 - 14 Januari naar de "Rimboe" .

14 januari 2016 - Gam, Indonesië

Dag 16 - 14 Januari naar de "Rimboe" . Wekker staat op 3.45 uur, láátste koffer inpakken en om half 5 met taxi naar vliegveld in Manado. Daar gaat alles zeer snel, voor de tweede keer bij binnenlandse vlucht worden geen koffers gecontroleerd, iedereen loopt zo door. Wel snel maar zo lek als een mandje dus. Dit is een raar lang smal vliegtuig,(Garuda Explorer ) met 2 x 2 stoelen. We zitten 21H en 21K, de andere kant heeft A en B.  We doen voor het eerst een mondkapje voor, dit heeft 2 functies, bescherming voor bacteriën, je neus blijt vochtiger, met als sjaal in de winter wordt ook vochtig aan binnenzijde, in Azië is het gewoner om een mondkapje te dragen, al zijn we hier nog de enige, Johan begint ook al te snotteren. Mijn oren zitten sinds gisteravond weer dicht, maar we gaan het weer ervaren, om 7 uur gaan we vliegen, we verlaten de"moderne wereld" met haar gemakken, en gaan vanaf nu in hutjes slapen, met enkel hout en/of rieten matten, met 4 uur stroom via een generator, om op te laden en te scheren. Je kan € 1,50 extra betalen voor 1 uur extra generator. We hebben 3 nachten besproken bij Methos homestay We zitten.vooraan, lekker veel beenruimte, we vliegen met Garuda. De vlucht duurt 1.25 uur, gelukkig heb ik geen last van mijn oren. Na de bagage komen er gelijk 4 taxichauffeurs naar ons toe, weer nemen degene die redelijk Engels spreekt. Hij helpt ons bij de ticket kopen voor de ferry, die om 12.15 uur vertrekt, we hebben geluk, we hebben economy class, maar we hebben 3 stoelen voor ons zelf, dus we liggen beiden languit en ikslaap de hele reis heerlijk. Om 15. 25 uur zijn we in Waisai, daar kopen we een penning die je bij je moet hebben met duiken. Die penning kost 68 euro p.p. De staff van Methos komt ons ophalen in Waisai om 16.00 uur, dan is het nog 1.50 uur varen naar zijn "homestay". Daar aangekomen is het waanzinnig, zo mooi, niet uit te leggen, even later zijn we getuigen van de perfecte zonsondergang. Hoe gaaf..... om 6 uur gaat degenerator aan, eerst wil het licht niet aan, even later gelukkig wel. Ik heb hier al reuze spinnen gezien, wel mooi hoor, maar hoop dat ik vannacht geen nachtmerrie krijg van spinnen. We zijn de enige gasten, de volgende gasten komen 20 Januari. Na het diner, lekker vis, groenten, rijst, nog lekker in de hangmat mijn verhaal schrijven, inspreken wat ik normaal doe lukt niet, want er is hier geen verbinding. Hier goed insmerentegen muggen, ongelooflijk zoveel, wat wil je ook met je hutje boven het water, en deze keer toch een sta toilet, het toilet op de foto's is van de vorige homestay. O nee dat hebben wij weer. Als ik iets erg vind is het een sta-toilet, is ook nog een eind lopen, dus ik hoop dat ik niet hoef vanacht, anders doe ik het vanaf de varanda in zee, heb ik al  uitgevonden. Het is hier werkelijk schitterend, en sprookje maar dat toilet is een groot minpunt. Back to basic. Vroeg naar bed, Morgen naar het dorpje. Ben benieuwd..helaas heb ik al geen Wi-Fi meer op het vliegveld van Manado, dat begint al snel/lekker dan, het afkicken gaat beginnen.Hoelang gaan we zonder internet zitten???

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade