Dag 15 - 13 Januari koffers pakken, morgen naar Papua

13 januari 2016 - Manado, Indonesië

Vandaag laatste dag Manado. Mijn oren zitten helaas nog steeds dicht, toch besluit ik morgen te gaan vliegen. Dit zal ongelooflijk veel pijn gaan doen ( 1x eerder meegemaakt ) maar hier blijven is ook geen optie, helaas vakantie is ook het echte leven. Soms zit het mee soms zit het tegen. Nu zit het even tegen. De hoop van gisteren is verdwenen, weer zelfde verhaal, niet klaren, wordt eentonig verhaal. We hebben nu tickets van 67 euro (vroegboekkorting ) per stuk rechtstreeks met Garuda, als we deze vlucht niet pakken, betalen we 142 p.p. zagen we gisteren op internet.

Met de taxi naar een "public strand", taxichauffeur sprak geen Engels, en ondanks onze navigatie reed hij naar een raar stuk strand, er lag een dode rat aan de kant van de zee, maar ja ik had geen keus ik moest weer spoelen met zout water, uit een bakje lukte dat niet, toen ik weer 4-5 x onder was geweest, kwam het weer los, en tot nu toe is het los, ik kan 75 % klaren. Eindelijk, weet nu dat maar 1 ding helpt, spoelen met zout water. Is morgen precies 1 week geleden, opgelopen tijdens laatste vlucht, morgen weer vliegen, heb nu mondkapjes gekocht bij apotheek, gaat me niet weer gebeuren hoop ik.

Johan gaat naar de plaatselijk kapper, en laat het " BOTAK" (kaal ) scheren, kosten RP15.000 =1 euro.

Eten bij nr 2 Tripadvisor. " The Kampoeng" 5 km van ons hotel.

Vanaf nu waarschijnlijk geen verhalen meer, gesignaal daar, alleen "rooksignalen" ;-) geen ziekenhuizen  gevaarlijk duikgebied. Maand geleden nog zeer ervaren duikster omgekomen. Vrouw had eigen duikcentrum daar.

Wel  bellen/sms mogelijk op +62 812- in noodgevallen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Baafke:
    16 januari 2016
    Fijn om jullie weer te volgen op reis.Wat jammer dat het met jouw verkoudheid maar niet op wil knappen.Hoop dat het snel beter wordt en dat je dan optimaal kunt gaan genieten Lieve groet van Baafke.