Dag 16 - 12 April 2016

22 april 2016 - Venetië, Italië

Dag 15 -12 April 2016
8 uur ontbijt, eggs benedict, heerlijk dit nemen we beiden bij elk ontbijt. Vandaag veel wind, en aanmerkelijk kouder, 23 graden voor het eerst trek ik een vest aan. En de ligbedden zijn zo goed als leeg bij het zwembad, ik ga weer naar een lezing over hypnose, en na de lunch weer naar een lezing over organiseren van e-mails,foto's en songs. We zien vandaag 9 volle dagen op zee, nu lijkt het net de rijn, qua breedte, we zitten in het Suezkanaal, om hier door te mogen varen, moet "Royal Caribieën" 250.000 U.S. dollar betalen. ( tol ) rond half 4 in Port Said, daar blijven we even liggen tot 7 uur voor technische handelingen. Half 7 diner met John & Fran & Tim, en een koppel uit Düsseldorf. Steeds nu een vaste tafel. Opvallend is dat we nu steeds dezelfde mensen tegenkomen.    Half 10 een luchtacrobatiek- show in het centrum, dek 4,5,6,7, en acrobatische luchtshow. Ook deze gaat niet door vanwege teveel deining. Vroeg naar bed de wekker zetten, want morgen op tijd op. Dan gaan we voor het eerst aan wal, na 9 dagen continu op het schip. Benieuwd of ik al "zeebenen" heb.Sinds we uit de haven bij Port Said varen, veel meer deining op zee. Als je loopt zwalk je echt geen en weer. Een wereld van verschil, en dit noemen de ervaren cruise-gangers nog rustig. Je waait weer van het dek af. Het dek wordt wéér afgesloten. Als het
schip onder een brug door vaart, stopt de politie alle verkeer op de burg, zodat ze geen voorwerpen (bommen enz.) op het schip kunnen gooien. Vandaag 23 graden, en een frisse wind.