Dag 17 - 13 April 2016

22 april 2016 - Venetië, Italië

Dag 16 - 13 April 2016
Wekker gaat 7.15 uur, het is nat een erg bewolkt. Vandaag het land op in Israël. We zijn in de haven van Ashdod. Om 8.15 uur gaan we via de douane Israël binnen. We gaan een georganiseerde bustour maken naar de Dode zee, deze bevat 33% zout, zelfs al zou je 200-300 kilo wegen dan nog blijf je drijven.Het is 2 uur rijden vanaf de haven. Als we aankomen, 10.45 uur is de zee erg onstuimig, lijkt de Noordzee. Johan gaat de zee in, en glijd steeds weg, de bodem is een soort modder/ klei, maar hij drijft wel. Ik besluit niet te gaan, ben al 2 x geweest, in 1986 & 1991, het was mij te wild. De vorige keren was het water erg rustig, en kon je een krantje lezen in de Dode zee, dat was onmogelijk nu. We moeten ons  zien te vermaken tot 15.20 uur, dat valt niet mee. Het waait erg hard, en even later begint het te hozen, en valt er net zoveel regen als normaal de hele maand n.m 20 mm. Hebben wij weer.....! We dachten dat we nu een normale vakantie zouden hebben ;-) vanwege het slechte weer gaan we 3 uur al weer terug, het is goed. Om 5 uur op de boot, Johan heeft zijn "Seapass" verkoren, en krijgt een nieuwe. Lekker een x met z'n 2-en eten i.p.v. tafel 8 -10 gasten, vroeg naar bed.