Vrijdag 29 April - Vertrek naar Mallorca

30 april 2022 - Tolleric, Spanje

Om 9 uur vertrek met de bus naar  Arnhem. Totaal hebben we 10 kilo in 2 x handbagage 40x30x20 cm, toegestaan bij vliegmaatschappij " Eurowings". Eerste keer dat we alleen met handbagage reizen. Benieuwd waar ik tegenaan liep. Nummer 1: heb mijn lievelings lange jurk thuis gelaten, omdat het overdag niet praktisch is, en ik toch keuzes moet maken.

Schiphol is aardig in het nieuws de laatste tijd,  vanwege personeelstekort is de wachttijd lang,  vluchten vertraagd of zelfs geschrapt.

Wij vertrekken vanaf Düsseldorf. Kopen een kaartje uit de Duitse kaartautomaat op Arnhem Centraal. €35.90 voor 2 personen. En gaan naar Düsseldorf Airport. Ons paspoort en boardingpass wordt NIET gecontroleerd. Om half 3 zitten we al bij de gate. Boardingpas hadden we thuis al uitgeprint, koffers hebben we niet bij ons. En het is erg rustig hier. Zalig.
Duitsland heeft geen Meivakantie.

Om 17.00 uur vertrekt het vliegtuig met 25 minuten vertraging. 19.00 uur landen we na precies 2 uur vliegen. We gaan naar uitgang 6 (mts globe) we zitten 20.00 uur in de bus, we hebben geen enkele controle, geen paspoort, geen QR -Code, geen gezondheidsverklaring.

We maken een rit langs Can Pastilla waar we in oktober 2018 waren. En zijn pas 21.15 uur in Tolleric waar we in "Sunclub eldorado" verblijven. Daar krijgen we nog een koude hap - aardappel salade, koude rijst, en stokbrood met vleeswaren/kaas. Daarna gaan we dan eindelijk naar onze kamer (147B) die we pas om 22.35 uur vinden. Pft een lastige zoektocht in het donker, gelukkig hebben we licht van de smartphone, maar ja WIJ!  willen avontuur............en dat krijgen we ook. ;-)

1. Nancy Van Oss:
    1 mei 2022
    Geen Electron daar? Geen uren wachten zoals op Schiphol dat is daar beter geregeld dan hier.
    Zal ongetwijfeld beter weer zijn dan hier ik ben weer stront verkouden hoest niest loopneus. Waardeloos.
    Fijne dagen nog.
    Groetjes Nancy