Dag 3 - 1 Januari - Naar Lovina

1 januari 2016 - Kuta, Indonesië

half 3 gaan we eindelijk slapen en schrikken om 12.00 uur wakker.12.00 is check-out time. De koffers staan nog ingepakt, dus alles in de handbagage en gaan. Het was een heerlijk matras, dus prijs/kwaliteit was goed. Ontbijt zit deze keer niet bij de prijs in, dus weer lopen naar de hoofdweg voor een taxi. Onderweg krijgen we diverse aanbiedingen, variërend tussen 42-49 euro, voor 42 euro wilden ze ons halen van "Villa Yaya"  waar we nu heen gaan, ik wil minimaal 7 euro besparen, zodat we vanavond een lekker dessert kunnen nemen, om het te"vieren". We zitten een half uur te onderhandelen, maar álles is vol, het is nieuwjaarsdag, álles is extra duur, de overnachtingen, transport, enz. Onze overnachting kostte 23 euro bij booking.com, en volgende week vrijdag kost dezelfde overnachting 10 euro bij booking.com, wat een verschil. In het ergste geval blijven we nog 1 nacht, tijd zat. De man die ons helpt, belt wat af, maar het lukt niet. Dus we lopen weer verder met 2 koffers, 2 trolley koffertjes, in de hitte, 32 graden, maar het valt mee, raak steeds meer aan  gewend, nu zesde jaar

Een medewerker van Swiss-hotel brengt ons naar Lovina. Makkelijk was het niet. Het is zo druk dat we bijna zelf een ongeluk krijgen, even later zien we een scooter en auto betrokken bij een ongeluk. De rit duurt normaal 2,5-3 uur.

Af en toe kijk ik eens, maar de weg is bekend, Johan begint het na 2 uur al zat te worden, ik heb afleiding door de blog, en later start ik in mijn nieuwe E-book. We waren al gewaarschuwd voor ernstige "traffic-jam" (file) omdat veel lokale mensen naar de botanische tuinen met bijbehorende tempel gaan bij Bedugul, vanwege nieuwjaar, ook de lokale hebben vakantie.  Wij waren al op de hoogte, maar de chauffeur nog niet blijkbaar .Hihi. Het is ons trouwens gelukt voor 35 euro (RP500.000)  dus toetje is verdient .Voelt deze keer als tweede thuis voor eerste keer weet je niet waar je kijken moet, en op dit moment sta ik in de file en ben mijn blog aan het schrijven.

Een medewerker van Swiss-hotel brengt ons naar Lovina. Makkelijk was het niet. Het is zo druk dat we bijna zelf een ongeluk, even later zien we een scooter en auto betrokken bij een ongeluk. De rit duurt normaal 2,5-3 uur. De dag begon zonnig, om 1 uur wordt hetbewolkt en een uur later regent het, het is regentijd zoals veel trouwe volgers al weten, maar omdat k elk jaar een paar nieuwe volgers heb herhaal ik dingen, heb nu 35 volgers gaat niet om het aantal volgers, maar dan hebben jullie een idee, van beide kanten onze familie, paar vriendinnen, nieuwe gezellige buren van nr 10. Collega's, en kennissen. Ik maak élke vakantie vanaf dat ik 21 jaar ben dagboeken en foto's, en door de vooruitgang van de techniek en Wi-Fi kan ik nu ala minuut delen.  Niet altijd, deze vakantie zullen we ook vaak geen Wi-Fi hebben. Dan komen de dagboeken later. Ook ben ik afhankelijk van een goede computer, omdat mijn tablet en smartphone geen mail verstuurd aan een "groep" , en om nu 35 adressen handmatig te versturen, vind ik te tijdrovend in de vakantie, (misschien als ik me verveel ;-)  )
De file is echt érg, DRAMA.....stapvoets rijden., op de radio heerlijke relax muziek, Europees Céline Dion, enz. De rit duurt 6,5 uur i.p.v 2,5-3 uur, we komen in donker aan in Lovina. Onze accommodatie ligt 100 meter van een weggetje af, lekker rustig. Eindelijk pakken we onze koffers, hier is ook voldoende  kastruimte. We gaan voor de eerste keer uit eten, eten "AYAM BETUTU"lekker kip met lemon- grass (citroen gras ) lekker spicy. We drinken, banaan milkshake, banaan juice, cola-licht, en 2 hoofdgerechten voor 7 euro totaal, niet te geloven, eet thuis 2 x kip met rijst, en groenten, drinken en je bent het ook kwijt. We moeten wel 45 minuten wachten op ons eten, want het zit stampvol. We eten meestal op plekken waar het druk is, dit betekent een grote omloopsnelheid van voedsel, en dat het lekker is. Vaak kijk ik op de app "tripadvisor" ideaal. Vanavond gegeten bij "AYU". We halen nog  even een fles water, en gaan dan half 11 slapen.

P.S.

Onderweg weer stuk of 20 apen gezien langs kant van de weg. Er staat zelfs een verkeersbord met een aap erop. De chauffeur tankt onderweg,  20 liter voor 10,50 euro. Johan heeft hoofdpijn van de lange, en aan het einde bochtige weg.