Dag 6 - 4 Januari- Eerste 2 duiken

4 januari 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Wekker gaat 7.45 uur. We ontbijten met toast en jam en een grote mok thee. De dagen dat we duiken eten we geen vet ontbijt, want daar krijg je spijt van. Je krijgt dan ongelooflijk last van brandend maagzuur. We gaan eerst 2 tickets boeken naar Manado voor 7 Januari. Hier moet je minimaal een uur voor uittrekken. kostte RP 2.600.000, we hebben niet de staatsloterij gewonnen, maar zijn hier wel "miljonair" .1.000.000 = 68 euro, wij rekenen altijd 70 euro, is makkelijker rekenen. Daarna gaan we duiken bij "Arrow dive" hier werken nu 2 duikgidsen die in 2011 bij "Wisnu dive" werkten. grappig we duiken nu dus weer met "Gede". We duiken "Lovina reef". De eerste duik is erg saai, we zien niets, een schildpad ik de verte, en verder niets spannends. Na de lunch de tweede duik, we zien een mooie slak (20 cm ) gemeten met aanwijsstok. en een mooie schildpad. Maar ons doel was, even oefenen/wennen, en dan knallen op "Lembeh en Raya ampat" , dat is goed gelukt, dus ons doel is gehaald. De maskerband van Johan brak aan einde duik 2. Nieuwe gekocht. We duiken met een traditionele boot, de Jukung, Heel smal. kijk maar op Google. YouTube heeft mooie filmpjes van jukungs. Na het duiken even lekker slapen. Daarna 2 fietsen huren voor de laatste 2 dagen, dat kost 7 euro totaal, niet duur. Lovina is erg vlak, de hoofdwegen. Morgen gaat Johan met zijn mountainbike de bergen in. We eten bij "Bali 9" voor 7 euro. Johan heeft een rijsttafel, ik kipsaté , 2 x juice. en een grote fles water. Eten en drinken kan goedkoop. Na het eten op de fiets terug 10-15 minuten fietsen. Nog even op terras voor onze kamer en mail naar Lembeh doen, dan om 22.00 naar bed. Hele dag droog vandaag. 32 graden, maar dat is elke dag zo. In de nacht koelt het nooit verder af dan 25 graden. Het zee/oceaan water is 29 graden . Heerlijk.