Dag 8 - 4 April 2016

20 april 2016 - Mestre, Italië

Dag 8 - 4 April 2016

Vandaag gaan we op "Cruise-vakantie" , die ik vorig jaar van Johan kreeg toen ik 50 jaar werd. Jippie zin in. Lijkt me zo mooi! De naam van het schip is :"Splendour of the seas" en is 264 meter lang, en 32 meter breed. Het schip heeft een capaciteit. 2.500 passagiers aan boord, en 750 bemanningsleden. Voor alle informatie kijk bij Google: "Splendour of the seas" +Wikipedia. Half 12 met de taxi naar de cruiseterminal. 36.50 Dhs. 9 euro. Kruiers staan klaar om de koffers mee te nemen. Het lijkt op een luchthaven controle, poortjes, X-ray controle. Een grote gate/hal, dan inchecken, er wordt een foto van je gemaakt, en je krijgt een "Seapass card" een soort creditcard mee, die heb je altijd bij je aan boord, daar koop je ALLES mee, drank, tourtjes, activiteiten, enz. We kopen en drankenkaart, dit is voordeliger dan elke keer losse drankjes. Wij hebben de kaart zonder alcohol. Ik had een fles "Sheridan" mee. Mijn koffer kwam maar niet, die van Johan was er wel, ik voelde al nattigheid. Moest de koffer op gaan halen, en officieel de fles inleveren, gelukkig was de man coulant en deed hij de fles terug in de koffer, nadat ik me "dom" hield, het werkte! Yes!!! Om 16.45 een veiligheids-oefening.Je moet meedoen, geen keuze, je seapass wordt wéér gescand, als je niet meedoet kun je van boord worden gezet? Alles kunnen ze via je seapass volgen. We krijgen champagne als welkomsdrankje. Om 3 uur is er een lunch buffet, met voldoende keuze, qua kwaliteit van eten houden wij meer van "ala carte", dat is gelukkig de rest van de Cruise wel mogelijk. We bekijken het  hele schip, met 10
Deks/verdiepingen. Dan aankleden en opmaken voor het diner. De stijl is casual. We krijgen een tafelschikking, 4 Duitsers, 4 Amerikanen, en wij. De rest cruist 2 x per jaar, voor ons de  eerste keer, dus we kunnen genoeg van  hun leren. Nog een beetje aftasten hoe alles werkt. So far,so good! Het bevalt uitstekend, héérlijk. Als bij de hand. Het hotel vaart mee, niet steeds "verkassen", en toch verschillende landen in vogelvlucht. voelt comfortabel. Het diner was echt verrukkelijk, een koude soep van watermeloen, en framboos met mojito saus met nootjes. Mojo gemarineerde varkenspoutelet met zoete aardappel en broccoli, en een crème brullee als dessert. Hmm. Nog even wat drinken bij de poolbar, en kijken naar het stijldansen, 12 uur naar bed. Tijd vliegt voorbij op zo'n mooi schip.