Dag 56 - 23 Februari 2016

23 februari 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Wekker gaat half 7, ik ga kijken of ik nog met een boot mee kan om dolfijnen te kijken, het is mooi weer. Er is plek, maar het duurt even. Er ligt een boot met de naam "BOSCH". en een boot met de naam "FRIESLAND" en met de Friese vlag. Johan gaat niet mee op de boot, en ik ga met 2 mensen uit Jakarta in de boot. We zien heen een stuk of 10 dolfijnen, en op de terugweg 20 dolfijnen. Niet zoveel en zo mooi als 5 jaar terug, maar heb ze gezien, en blijft mooi, maar blijft ook natuur. Voor 7 euro zeker de moeite waard. Alleen het boottochtje is al 7 euro waard. Na de tocht ontbijten. Johan gaat fietsen de bergen in. Hij koopt drinken onderweg, en de vrouw begint  perfect Nederlands tegen hem te praten, ze spreekt 6-7 Europese talen, en gaat binnenkort Indonesische mensen meenemen op tours, vooral uit Jakarta. Hij blijft daar praten en eet een hapje. Als hij terugkomt 12.00 uur. Begint het te onweren en te regenen. Het blijft 3 uur regenen, niet heel hard, maar we blijven even op ons terras zitten. Dan wat drinken bij "BALI 9" .On half 7 bespreken we de shuttle bus donderdag naar Sanur, 130.000 p.p. Om 7 uur Balinese maaltijd, bij LA JEANZAN ( 500.000 ) exclusief drank. met 10 kleine gerechtjes , er is live muziek. De meeste gerechten vind ik wel lekker, maar niet alles. En de muziek zou de voorronde van" THE VOICE" of "HOLLAND GOT TALENT" niet halen volgens Johan, hihi... maar goed ze doen allemaal hun best om ons en fijne avond te bezorgen. Half 10 thuis, onze buurtjes uit Zweden hebben  bij Secret Garden gegeten naar wens. Krijg een mail met alles wat we gegeten hebben. De eigenaar is 4 jaar sous-chef op een cruiseschip geweest.