Dag 55 - 25 Februari - Rustdag

25 februari 2024 - Nusa Penida, Indonesië

Rustdag, houd meer rustdagen, nu 1 dag activiteiten,  1 dag rust. 2 dagen activiteiten lukt niet meer. Voel me goed, en wil dit graag zo houden. Wil nu ook iets minder, heb al zoveel gezien! Ervaren. Er is ook op nusa Penida paragliding dat is ook gesloten tot eind Maart vanwege het weer.

8 uur ontbijt. American breakfast. We vullen onze mag met toast - srcambled egg's, 2 worstjes, watermeloen, en Bali koffie. Om10 uur naar "Fun Penida" en zalige plek met dakterras waar we een cola drinken. We vragen om een taxi, als hij begint met 350.000 = € 21,- zegt Johan geïrriteerd "Donder op!" In het Nederlands,  en daarna in het Engels:"We komen al 7 jaar in Indonesië en weer kernen de prijzen, waarop de taxichauffeur geïrriteerd wegloopt. Daarna gaan we de overtocht boeken. We vertrekken om 10.00 uur met de boot op 28 Februari.  Geregeld!!! al ging dit niet soepel,  we moesten eerst de haven vinden waar we waren binnen gekomen. Er schijnen 2 havens te zijn. Daarna gaan we lunchen bij "Angkal" we willen er zwemmen,  maar voor de eerste keer op Nusa is er serieuze regen,  dit duurt even. Daarna willen op de ligbedden gaan liggen. Alle kussens zeiknat, doordrenkt. Normaal brengen ze de kussens naar een droge plek ? Kussens eraf dus dan op hammamdoek liggen zonder kussens. Muziek en podcast's luisteren. Om half 6  naar "Warung Forest" lopen, de apen zijn er vandaag gelukkig niet. Tenminste niet op onze route. 0 apen. Pfttt. Johan had al een stuk hout meegenomen onderweg, als de apen naar ons zouden komen. Je weet maar nooit. We eten lekker...."kip matah", en Johan heeft "kip geprek."
Terug in het donker, de zaklamp heb je echt nodig anders zie je niets in het bos/jungle. 20.00 uur bij "Ogix cliiff". De snorkelman heeft gereageerd via WA. we hebben de tocht voor 1.000.000 € 60,- 2 personen. Inclusief ophalen en terug brengen.

Jouw reactie