Dag 53 - 24 Februari- dagtocht Oost & West Nusa Penida.

25 februari 2024 - Nusa Penida, Indonesië

Arjan(na) komt precies half 8 we hebben het ontbijt bijna op, en vertrekken 5 minuten later naar "Diamond beach" en "Atuh beach" we doen en richt over het eiland langs de high-lights Oost en west voor 900.000 bij Diamond beach aangekomen betalen we 75.000 p.p. en krijgen we een polsbandje om. Soort "All in clusive" plastic bandje. En gaat de chauffeur foto's van ons maken. Bij alle beaches, worden fotosessies gemaakt, en worden er in verschillende poses gezet, we lijken wel fotomodellen. Haha. Het resultaat is mooi. Het is erg warm,  vooral als je veel moet klimmen. Pft. Mijn basis conditie is best wel goed, door het vele sporten wat ik doe wekelijks ongeveer 10 uur. Soms ben ik blij dat ik in de airco zit van de auto. De volgende beach betalen we 25.000 p.p. "Tree house" & "Teletubbies hill"
en een paar beaches waar we geen intree betalen.  Heel apart.Tembeling beach slaan wij over.
Veel gaten in de weg kuilen. We rijden stukken 20 km per uur. Na 4 stops , lunch 11.30 uur 12.30 lunchpauze "Sri Seganing" we eten lekker. Daarna verder naar Broken beach
Crystal Bay. De golven bij Crystal bay zijn geweldig. 20-30 minuten in zee geweest. 16.00 uur naar Ogix cliff 17.00 einde tocht 9.5 uur is voorbij gevlogen. We hebben nusa gezien. Om 4 uur gaat het regenen, net als we bij Crystal bay wegrijden.  Crystal bay is enorm verandert in 8 jaar. Zie foto's. Crystal bay heeft voor ons goede herinneringen. Daar zagen wij onze eerste en enige "Mola-mola" (maanvis) tijdens het duiken, en daar was ook een grotduik "Batcave" met vleermuizen, je kwam dan in een open ruimte (hoofd boven water) de divemaster vroeg dan in je masker even af te zetten. Je rook dan de vleermuizen stront. Bah. Vreselijk. Vanaf het water zagen wij toen (2016) een paradijslijk eiland,  dat nu volgebouwd is met eettentjes- souvenirtentjes, en ligbeddenverhuur is. Jammer. Er lagen veel duikboten (jukungs) in het water. Dat was ook verdubbeld na 2016. Half 7 - 8 bij Fun Penida op het dakterras hapjes gegeten.
Lekker windje. Half 10 slapen.

Jouw reactie