Dag 49 - 16 februari 2016

16 februari 2016 - Tulamben, Indonesië

7 uur wakker, mooie dag, half 8 ontbijt, scrambled eggs/roerei. 8 uur naar Matahari duiken, nog 2 duiken zonder gids, deze keer de "Drop-off" en "Coral Garden" , het navigeren viel tegen, maar dat is ook niet verwonderlijk want dat doet Johan nooit, terugkomen op de beginpunt, lukt hem goed, maar het beginpunt vinden is lastig, het wrak is goed te zien, maar deze beiden duiken zijn lastig. En elke duik gaat Johan 1 x naar boven om in te schatten waar hij zit, en waar hij naar toe wil. De duikstekken vallen tegen, en zeker niet spectaculair/speciaal. Maar ja kan niet altijd feest zijn. Deze vakantie het mooiste gezien op Raja Ampat, nu hebben we het mooiste gezien in de wereld schijnt, en Galapagos schijnt ook mooi te zijn, maar dat is koud water. We zijn verwend geraakt met duiken en snorkelen in RA. We gaan 18 Februari onze laatste 2 duiken maken, met gids, in Kubu, en paar km ri. Lovina. En dan is duiken gebeurd deze vakantie, en dit jaar. We rusten/slapen even lekker, mijn rechteroor is gevoelig, en ik doe er een oordruppel in. En heb 2 dagen geen olijfolie in mijn oren gedaan, - vergeten - merk het gelijk. Nu weer even wel doen. Eten bij "Safetystop" nr 1 van tripadvisor. verhaaltje voor reisblogger, en half 10 slapen. Morgen rustig dagje.