Dag 41 - 11 Februari- crematie

11 februari 2024 - Nusa Dua, Indonesië

11 Februari-

Nog een kleine 3 weken. De tijd lijkt sneller te gaan als je het leuk hebt. Het is niet te geloven,  hoe snel het gaat. We raken steeds met gewend aan de temperatuur, elke dag tussen 30-32 graden, en in de nacht is het tussen 25-27 graden. Constante temperatuur. Het is wel regenseizoen van Oktober tot Maart. Dan breekt de hemel open, en komt de moessonregen. Alles staat binnen korte tijd blank, maar 1 uur later zijn de tegels/weg weer droog. We gaan in de herhaling: Ontbijt- we nemen pannenkoek met poedersuiker en honing. Lunch bij "Coconut" (http://www.coconutbaliresto.com) weer satéstokjes. Onderweg zijn we getuige van een lijk dat naar de crematie gaat. Wat een bekijks  de weg is is een half uur dicht. Op de weg wordt de touwen nog vast gemaakt (zie video).Daarna ga ik naar "Rumah" manicure + pedicure + nagellak (deze keer geen gellack) Deze had een soort "kaasschaaf" om eelt en te schaven, dat vind ik erg prettig. Dat vijlen wat de meeste doen,  kan ik zelf ook wel. Dit ging rapper. Top! Kosten: €10,80 na deze behandeling ga ik naar Pelangi-spa voor een "four hand massage" je wordt dan door 2 vrouwen gelijktijdig gemasseerd, en nieuwe ervaring voor mij. Wel fijn kostte ook €10,80 voor 1 uur. Vergeleken met 2016 zijn de prijzen bijna verdubbeld ook voor eten en drinken. Net als in Nederland is wereldwijd de inflatie merkbaar. Na de massage bel ik Johan en vraag ik of hij ook naar "Atlichnaya-bar" komt om een "mocktail" te drinken. Johan kreeg de laatste 2 x last van hoofdpijn na alcohol, dus neemt hij een mocktail. "Virgin Mojito", dan gaan we tegenover "Atlichnaya" het pad in naar zee, het is eb en we kunnen naar een zandplaat in zee lopen.  Het heeft iets magisch. Prachtig. Daarna gaan we ieder 10 satéstokjes eten. We bijven buiten op de zingende liggen tot 22.00 uur. Het is nog 29 graden om 22.00 uur. Wel heb ik een lange broek aan tegen de muggen en goed ingesmeerd met muggenspul echt geen overbodige luxe.

Jouw reactie