Dag 4 & 5 Malta oktober 2021

20 oktober 2021 - Mosta, Malta

Gisteren een rustdag. Met de bus in 25 minuten naar "GOLD BAY", daar voor 5 euro p.p. een ligbed gehuurd, en lekker chillen. Muziek luisteren, even afkoelen in zee de zee is 24  graden. We waren er van 12- 17  uur.

Aantal stappen: 4.586

Weer: zonnig 23 geraden,  soms grote wolken, GEEN regen.

Woensdag 20 Oktober

Half 9 wakker,  9 uur is het 20 graden. Top!  ontbijt. 11.21 met de bus naar Silima/sliema. We gaan naar Luzza cruises. "2 haventour" maken.  Weer veel zon,  kleine wolkjes 23 graden vandaag,  heerlijke temperatuur om iets te ondernemen. 🧡👍

Vandaag naar Silema vlak bij Valvetta de hoofdstad, hier is ook vliegveld

Om 11.44 uur waren we in Sliema(Silima) waar de ferry's zijn. We boeken en tourtjes bij "Luzza " voor €16,-p.p. een 1,5 uur durende "2 haventour".Heerlijk we zitten voorop de boot en er gaan maar 15 man mee. Het is rustig hier. Fijn. 👍 mooie tour, véél oude/historische gebouwen. Het duurt 1,5 uur de tocht. We nemen een limoncello op een terras voor 3 euro. Met bruschetta. Om 5 uur terug met bus 212     €1,50 voor 46 minuten. we stappen een halte  eerder uit.  We komen langs een grote supermarkt. Onze temperatuur wordt handmatig gemeten aan de pols.  Ze zijn hier erg consequent met de corona maatregelen Malta is ook GROEN op de corona kaart.

5 uur in ons hotel. RUST. Diner, in bad, koffie en Limoncello en slapen. Morgen naar Gozo hop-on bustour. Eerst met de boot naar Malta.  Super vakantie tot nu toe.

Aantal stappen:5.824

Weer, 23 graden,  weinig wolken.