Dag 38 - 5 Februari 2016 duiken Lembeh

5 februari 2016 - Lembeh Island, Indonesië

Durf te geloven dat het nu goed gaat.... heerlijk, eindelijk... wekker gaat half 7 , voorbereiden, ontbijt en duiken. Eerste site " Nudi retreat“ hier hebben we vorig jaar onze eerste "electric clam" en rode clam die blauw neon licht geeft. Onze gids zegt dat we hem weer kunnen zien. Helaas is hij niet thuis vandaag, vast een vrouwtje , even shoppen? Helaas hier geen wifi dus kan de andere verhalen niet plaatsen die doe ik via tablet. Ga wel proberen nog wat foto's te uploaden. Gezien tijdens eerste duik. 1: zwarte ribbon eel. 2: Flabelina slak 3: Warthy frog fish 4: Devil scorpion fish 5:Buble coral shrimp 6: Coleman shrimp op Urchin seastar 7: Pygmee seahorse = 0,5- 1 cm. 8: Xenia crab. 9: Lion fish.Tweede duik bij "Makawide". 1: Ambon scorpion fish 2: Longhorn cow fish 3:Mimic octopuss 4: Coconut octopuss ( kruipt in schelp )5: Fingeret dragronet 6: Hermit crab. 7: Seahorse ( grote 20 cm. bruine) 8: Crab onder fire Urchin zee-egel.9: Geelkop mureen die vrij zwom, meestal zie je alleen de kop, nu helemaal. denk 40 cm. kleine. We zijn met 7 man op 1 boot(je) 5 Duitsers. Lekker lunchen daarna, het eten is hier echt smakelijk.en gevarieerd.. Na het eten bij zwembad een lekkere cocktail genomen, " GIN TROPICAL". RP65.000 Volgens Johan val ik daarna binnen 5 minuten in slaap. Als ik wakker wordt is Johan weg, en ik verhuis naar de schommelstoel binnen Koffie met chocoladecake erbij,mhm. Ja vakantie!!! We hebben erg af moeten zien.Vanaf Manado-Sorong-Raja Ampat. Hoe verder we kwamen, hoe lastiger reizen werd, maar nu zijn weer in de comfortzone hier goed te doen, ook door westerse opgezet. We blijven hier totaal 6 (of 7 )nachten. Even genieten. Als we op Bali weer wifi hebben, komen de rest van de verhalen. Bij diner veel nieuwe gasten, 7 Japanners. en 6 Duitsers erbij. Morgen 3 boten met duikers, het duikschhema hangt al klaar.