Dag 37 - 4 Februari 2016

4 februari 2016 - Lembeh Island, Indonesië

7.00 uur wakker en ontbijten, het is zo druk dat een Fransman bij ons aan tafel zit, hij vliegt vandaag naar de Molukken/Ternate. We hebben een geanimeerd gesprek. Hij baalt ook van het feit dat hij niet meer bij zijn mail kan komen vanwege veiligheidsclausules. Hij probeerde en nieuw account te maken, maar daar vroegen ze zoveel, dat hij het op.gaf. Ben vergeten te zeggen dat hij een yahoo account kon maken. Wij gaan naar Lembeh vandaag, nog 1 poging om te duiken daar, mijn oren zijn open, dus moet gaan lukken. Zo bijzonder daar te duiken. Om half 10 is de chauffeur van "Bastianos" er al, de afspraak was 10 uur. Het is 1, 50 uur rijden van Manado naar Bitung, dat komt de boot en brengt ons naar Bastianos. Het is zo grappig 3 weken terug waren we hier ook, en raad eens iedereen kent ons nog, we krijgen dezelfde prachtige kamer nr 20, en hij is nog mooier versierd dan de vorige keer, ditmaal met onze namen, en veel bloemen en wierrook. Het is geweldig, lekker lunchen, en de "box" in orde maken. We besluiten gelijk 1 duik te maken, divesite : "Serena" met diveguide:Jaap we zien 1:Halimeda crab 2: Fingered dragonnet 3: Clown fish egg's 4:Pygmee cuttle fish 5: Coconut octopuss in schelp, hij wil. er niet uitkomen. 6:ribbon eel black, kleine. Dit zijn en paar van de dingen die we gezien hebben. Even relaxen en dan dinner. Mooi begin.

1. Tony:
    4 februari 2016
    Heerlijk weer een positief verslag. Dit klinkt als vakantie.