Dag 28 - 26 Januari 2016

26 januari 2016 - Meos Mansar, Indonesië

Dag 28 - 26 Januari 2016

Het is bewolkt dus we gaan niet duiken. We proberen wel of we een duikje kunnen maken bij de enige duikshop op Arborek bij Gitta, maar Gitta is naar Gam eiland. Er komt weer regenbui, en ik douche en was mijn haren in de regen, heerlijk. Markus en Gordy creatief bezig, ze verzamelen dood koraal en schepen, en creëren dat mooie dingen mee. Na de lunch gaat Johan snorkelen, een Manta zwemt vlak voor de pier, maar de stroming is te sterk, en voor Johan er is, is de Manta weer weg. Wel ziet hij de gigantische puffer. Verder en taaie middag, af en toe iets regen, 6-7 liveaboard's, maar niemand komt op het eiland. Rust. Ik doe een sms naar "Misool" ( RA -zuid ) maar geen antwoord, ik bel, maar een Indonesische boodschap? Geen internet dus kan niet kijken  wanneer de boot van Sorong naar Misool gaat. Het schijnt 3 x per week. Communicatie is hier vreselijk, het blijft elk jaar weer een drama. Ze kunnen geen of weinig Engels, en wij geen "Bahasa". Zeggen overal "yes" op, maar dat betekent dat ze je gehoord hebben, niet de ja die wij bedoelen, gek wordt je er van, je weet nooit waar je aan toe bent. We kopen 4 kokosnoot-crabben, 100.000 per stuk, en eten die bij diner. Morgen nog een keer krab eten.