Dag 25 - 23 Januari 2016

23 januari 2016 - Meos Mansar, Indonesië

Dag 25 - 23 Januari 2016
Het heeft de hele nacht geregend. Niet hard wel aanhoudend. We verplaatsen onze onder de veranda, daar blijft het droog. Ik besluit te gaan snorkelen, Gordy gaat ook mee. Johan is niet fit genoeg en wel in de namiddag nog mee met een tripje. Weer gaan bij de pier erin, ik zie de grootste "puffervis" ooit, is zeker 1 meter, niet overdreven. Helaas wordt na 100 meter de stroming zo sterk dat we eruit gaan. We ontmoeten en stel uit Amerika, en zij besluiten mee te snorkelen bij "Barefoot", een conservation station. We zien en groep van 30 "bumpheads", prachtig, dan wordt de stroming weer sterker en gaan we terug. Het  regent nog steeds. Rond 13.00 uur is het droog. Er komt een 3 master liveaboard aan deze heet "WAUW", en hij is echt wow. Om 15.00 gaan we snorkelen bij de pier van Barefoot, we zien een "Walking Shark. Een kleintje,denk 30-40 cm.
Johan kan zijn duikschoen weer aan, en kan wat "vinnen". Om 17.00 is hét wéér aapjes kijken tijd. De mensen van de liveaboard komen weer even een rondje wandelen op het eiland. Diner. Likeurtje, naar bed. Vandaag de hele dag bewolkt, 26, 4 graden om 20.00 uur. Lekker.

We zien nog een gigantische "Clam" bij de pier.