Dag 24 - 25 Januari- met de boot naar Padangbai- Sanur/Bali.

25 januari 2024 - Sanur, Indonesië

Dag 24 - 25 Januari- met de boot naar Padangbai- Sanur/Bali.

Na een heerlijke nacht slapen, voor de laatste keer,  op mijn favoriete eiland. We nemen een "floated breakfast" voor €3,- extra. Een leuke en vooral romantische ervaring, maar niet praktisch, onhandig eten in het zwembad de floated tray heeft een hoge rand. Je zit met je kin op de rand van de tray. Haha. ik heb "egg benedict" besteld die is perfect met avocado. Mhmmmm....om 10.15 uur gaan we richting de boot,  en worden gevraagd met welke boot. We checken in bij "Semaya one" en wachten tot de boot komt om 11.30 uur. We zitten op de derde rij van voor we zitten overdekt. Lekker in het windje die de open ramen, als de boot gaat varen. Ben dol op varen, en alles wat water te maken heeft. 300 duiken, en ga wekelijks banen zwemmen in het zwembad. Ga niet raften en kajakken. Ben op Bali 2011 uit de boot gevallen tijdens het raften, gelukkig liep het goed af. Weer wat geleerd. Om 11.50 uur vertrekt de boot,  eerst naar Gili air en Lombok (Bangsal) Om 12.41 uur vertrekken we van Lombok.  Ik vind het zalig om te reizen,  en vooral gili Trawangan vind ik super. Ben hier binnenkort weer te vinden, al is het in mijn dromen. Zalig. Hier wil ik mijn 65ste verjaardag vieren. Tot nu toe......

Johan gaat zijn 65ste verjaardag vieren in Dominicaanse republiek. Daar heeft hij ook zijn 50ste verjaardag gevierd.

Na Lombok mogen we boven op het dek zitten, er zitten nog 3  Nederlanders. Halverwege krijgen we heel veel spatwater. Moet oppassen voor mijn fotocamera en telefoon. Maar het is zalig,  ik kan erg genieten van deze vaartochten op de oceaan. Ik ben zeiknat.

Met de taxi naar Sanur. Het is 41 km en we doen er 1 uur over. Kosten €30,- de laatste kilometer viel de navigatie uit bij de taxichauffeur ????? ...Gelukkig kan ik navigeren voor hem.

17.00 uur bij Hotel "Prime Plaza" in Sanur. We hebben kamer 252, aan een hele lange gang. Lijkt wel een cruiseschip-gang. Eerst even douchen en het zout uit mijn kleding spoelen. Kan gelijk ophangen aan  de waslijn in de douche. Heb zelf ook een waslijn mee, maar nog niet gebruikt. Nog steeds droogrek of waslijn gehad. We gaan geld pinnen bij ATM (300.000 roepies in 1 keer) de beste tot nu toe. Dan naar de Mc Donalds en tot slot naar de "Night-market" heerlijk sate gegeten- lekkerder dan Trawangan. Ook heerlijke fruit shake. Om 21.00 zijn weer in het hotel.

1. Nancy Van Oss:
    25 januari 2024
    Wat ziet dat er romantisch uit Thea en wat een vooruitzicht DR voor Johan en jij Trawagan als jij die leeftijd haal.
    Bedankt voor je verslag en foto’s.
    Fijne reis verder.
  2. Rietjel:
    26 januari 2024
    Ziet er lekker uit geniet van nog veel plezier samen