Dag 19 - 20 Januari-fietsen op GT

21 januari 2024 - Gili Trawangan, Indonesië

Dag 19 - 20 Januari- fietsen op GT.

Half 8 ontbijt. Lekkere banana yoghurt.Banana cake.Banana juice.
We gaan een fiets huren voor 3 euro per persoon, 24 uur... je blijft lachen om die prijzen. We fietsen "heul langzaam" over het eiland en stoppen regelmatig om iets te eten of te drinken. Onderweg lekkere zitzakken. Lekkere "fried banana" met ijs en chocoladesaus.   Ben gek op banaan thuis ook meestal elke dag wel 1, soms 2. Ook goed voor mijn ontlasting. Top. Ook wordt ons vaak (hallucinerende) paddestoelen aangeboden, wij ambiëren een gezonde leefstijl, en gaan hier niet in mee. Wel natuurlijk paddenstoelen maar......hahha. We kopen onderweg nog goede stevige waterschoenen en 1 shirt, hij begon met € 12,- en ik had hem voor € 7,63 deze shirt blijft in de vakantiekoffer. Johan koopt ook een singlet voor weinig. Om 3 uur zijn we weer bij het hotel we rusten even, daarna een voetmassage van 1 uur voor €5,40 en geef de man die mij gemasserd heeft € 0,60 fooi. (Zeg maar €2,-/€2,50 in Nederland) Gaan om 7 uur eten. Heel sfeervol bij "La Cala", ik heb een heerlijk "hawain chicken taco". Johan heeft een mooie spies met "medium rareT-bone steak" we leveren de fiets om half 10 in de avond af, en lopen nog 300 meter naar huis. En heerlijke dag vandaag. Het lijkt hier op Ibiza. Op Gili Trawangan heerst een hippie achtige sfeer en er is veel gezelligheid. Er is een ruim aanbod aan beachclubs, bar en restaurants. Het is dan ook niet voor niets dat het eiland zeer geliefd is onder reizigers en backpackers. Vrijwel iedereen die door Bali of Lombok reist, brengt ook een bezoek aan Gili Trawangan. Rond 22.00 uur naar bed.

1. Nancy Van Oss:
    21 januari 2024
    Wat heerlijk die prijzen gelijk heb je probeer af te dingen lukt meestal wel.
    Terlaloemahal is TE DUUR 😉
    Fietsen met versnelling???
    Fiets ze er uit goede reis verder.